Společnost Meta (dříve jen Facebook) začátkem roku oslavila kulaté narozeniny. Po dvaceti letech se Mark Zuckerberg, její zakladatel a generální ředitel, stal jednou z nejvýraznějších tváří Silicon Valley. Server Business Insider představil pět tipů na úspěšné vedení firmy podle Zuckerberga.
Facebook je nejrozšířenější sociální sítí světa a jeho otec Zuckerberg jednou z nejznámějších tváří na Silicon Valley. Nápad vytvořit platformu, jež spojí miliony lidí po celém světě, se zrodil na koleji Harvardské univerzity.
Zatímco mají Facebook v hledáčku američtí zákonodárci kvůli otázkám kolem soukromí uživatelských dat a bezpečnosti pro děti, společnost sleduje neúnavný růst. Zde je pět bodů vybraných webem Business Insider, jak podle Zuckerberga vést firmu.
5 tips from Mark Zuckerberg on how to run a company and manage your team#MarkZuckerberg #Business https://t.co/TWLj6qRVKb pic.twitter.com/pqCxLXCw7S
— Business Insider India🇮🇳 (@BiIndia) June 20, 2024
Když skončila pandemie a začala válka na Ukrajině, technologický trh zasáhla vlna propouštění. I když to mohlo působit jakkoli děsivě, opak byl pravdou. Společnosti v tomto odvětví disponovaly nadbytkem pracovní síly a jejich náklady byly příliš vysoké.
I Zuckerberg loni nařídil propouštění v rámci “zeštíhlení“ pro efektivnější podnikání. Odstranil některé „střední vrstvy managmentu“, neboť nechtěl tým, v němž manažeři řídí manažery, kteří řídí další manažery a až pak jsou ostatní.
Iniciativa a rychlost
Dalším bodem je iniciativa a akčnost. Zuckerberg zastává názor, že zakladatel společnosti by se měl zapojit do tolika úkolů a rozhodování, kolik jen může. „Myslím, že je to něco, v čem jsem se stal s postupem času jistější,“ řekl letos šéf Mety.
Dalším pravidlem je příprava na schůzky. „Chci mít alespoň hodinu na pročtení všech materiálů,“ prozradil minulý rok magazínu Forbes. Podobně to má i Jeff Bezos, šéf internetového obchodu Amazon.
Zuckerberg si z konkurence nic nedělá. Klíčem k úspěchu podle něj není sledovat každý její krok, ale jít si vlastní cestou a přinášet své unikátní nápady. „Myslím, že většina firem se příliš zaměřuje na konkurenci a její nápady.“
Na závěr Zuckerberg tvrdí, že je důležité „jednat rychle“ a překážky na cestě k růstu odstraňovat metodicky. „Nečekejte do příštího týdne, abyste něco udělali. Nepřestávejte pracovat na zrychlení svých inciativ“.