National Geographic se zeptal odborníků, jak bude podle nich vypadat cestování v budoucnu. Navzdory aktuálním nesnázím to však vidí dobře. Dle Bruce Poona, zakladatele cestovní společnosti G Adventures, nám tato pauza dává čas uvažovat o tom, jak můžeme cestovat více vědomě.
Autorka knihy Overbooked: The Exploding Business of Travel and Tourism Elizabeth Becker předpokládá, že bude v budoucnu hnací silou udržitelnost.
„Tyto základní pilíře globálního cestování 21. století – otevřené hranice, otevřené destinace a bezvízový styk – se v krátkodobém ani střednědobém horizontu nevrátí,“ dodává.
Martinique Lewis z Black Travel Alliance má pocit, že se toto odvětví ale ubírá správným směrem. Poznamenává, že společnosti nyní řeší potřeby různých zákazníků. Ať už jsou to například lidé, kteří potřebují neoprén na potápění v nadměrné velikosti nebo nevidomí cestovatelé.
Nyní jsou lidé ochotni vidět kouzlo v jídle v restauraci na ulici.
Dle některých odborníků bude více lidí rezervovat svou dovolenou prostřednictvím cestovních agentů. „Myslím, že to, co nám rok 2020 ukázal a co nás naučil, je, že odbornost a finanční ochrana rezervací prostřednictvím cestovní kanceláře často převažuje nad částkou, kterou zaplatíte v provizi,“ říká editorka Conde Nast Traveler Juliet Kinsman.
Lidé si prý také začali více všímat svého okolí a objevovat svoji rodnou zem. „Nyní jsou lidé ochotni vidět kouzlo v jídle v restauraci na ulici,“ říká bloger Chris Mitchell.
Navíc nejen samotná cesta, ale i plánování posiluje duševní zdraví. Studie Cornellu z roku 2014 ukázala, že to podstatně zvyšuje pocit štěstí, a to více než nákup hmotného zboží.