Netflix zrychluje svůj nástup do videoherního průmyslu a do konce roku plánuje zdvojnásobit svou nabídku her. Službě se ale nedaří své předplatitele na hry nalákat, přičemž je hraje jen jedno procento všech uživatelů. Informoval o tom server CNBC.
Od listopadu loňského roku společnost zavádí hry jako způsob, jak udržet pozornost uživatele mezi čekáním na nové seriály. Hry jsou přístupné pouze předplatitelům, ale musí být staženy jako samostatné aplikace.
Podle údajů, které server CNBC získal od skupiny Apptopia, hry Netflixu denně využívá v průměru 1,7 milionu uživatelů, což je zlomek z 221 milionů předplatitelů Netflixu po celém světě. Hry si celkem stáhlo 23,3 milionu uživatelů.
Netflix is expanding its push into video games, but few subscribers are playing along https://t.co/mF8x9cSuoJ
— CNBC (@CNBC) August 6, 2022
Netflix začínal s pouhými pěti hrami, které od té doby rozšířil na více než dvě desítky titulů. A to včetně hry založené na karetní hře Exploding Kittens, League of Legends Hextech Mayhem a strategie Into the Breach. Netflix také plánuje přidat hru založenou na svém původním seriálu The Queen’s Gambit.
Videohry mají pomoct udržet předplatitele
Význam her pro celkovou strategii Netflixu v posledních měsících pravděpodobně vzrostl. Společnost totiž čelí sílící konkurenci v boji o pozornost uživatelů. Ve druhém čtvrtletí Netflix ztratil téměř milion předplatitelů a v prvním 200 000 předplatitelů. Jedná se o první pokles předplatitelů za více než deset let. V loňském dopise akcionářům Netflix označil společnosti Epic Games a TikTok za své největší soupeře o pozornost lidí.
„Jednou z mnoha výhod, které má Netflix při prosazování této strategie, je možnost zvýšit angažovanost i mimo dobu, kdy se nový seriál poprvé objeví na platformě,“ uvedl vedoucí analytik společnosti D.A. Davidson Tom Forte.
Netflix nezveřejnil, kolik utratí za rozvoj svého segmentu videoher, ale jistě to není málo. Jen samotná akvizice finského vývojáře Next Games stála Netflix asi 72 milionů dolarů.
Společnost chce do konce roku 2022 zdvojnásobit svou současnou nabídku her na 50 titulů a k dosažení tohoto cíle získal tři nezávislá herní studia. Předchozí zprávy ukazují, že počet stažení her od Netflixu během (téměř) jednoho roku, kdy jsou hry k dispozici, pomalu roste.