Netflix v úterý ohlásil méně nových předplatitelů, než Wall Street ve třetím čtvrtletí předpokládala. Důvodem je větší konkurence streamovacích služeb a návrat živých sportovních přenosů do televize.
Společnost uvedla, že během čtvrtletí, které skončilo 30. září, získala globálně 2,2 milionu předplatitelů ve srovnání s odhady analytiků ve výši 3,4 milionu, podle údajů IBES společnosti Refinitiv.
Akcie Netflixu se v úterý po konci obchodního dne propadly o 6 procent na 494 dolarů. Navzdory tomu, že v letošním roce dosáhla společnost jednoho z největších zisků, jak lidé trávili více času doma kvůli pandemii.
Netflix varoval investory, že náhlý nárůst nových registrací v druhé polovině roku zmizí, jakmile se omezení kvůli šíření covidu-19 zmírní.
Průkopník streamovací služby se snaží získat zákazníky a odrazit konkurenci, jak si diváci online zábavu osvojují. Pandemie vyvolala nový zájem o službu, když lidem po celém světě bylo nařízeno, aby zůstali doma, kina potemněla a sportovní ligy zrušily svá utkání.
Netflix uznal, že konkurence rostla, protože studia v celém Hollywoodu od Walta Disneyho po WarnerMedia společnosti AT&T se restrukturalizovala tak, aby mohla lépe konkurovat v přímém boji o předplatitele videa. „Soutěž o čas a zapojení spotřebitelů zůstává intenzivní,“ uvedl Netflix ve vyjádření pro akcionáře.
Společnost rovněž podotkla, že její výsledky odráží fakt, že na začátku pandemie zaznamenala tak velký nárůst zákazníků.
„Na čtvrtletní výkyvy přírůstků počtu platících zákazníků nadále nahlížíme jako na nepříliš významné v kontextu dlouhodobého přijetí internetové zábavy. Ta je podle nás stále v začátcích, což by nám mělo v budoucnu poskytnout mnoho let silného růstu, jak budeme i nadále zlepšovat své služby,“ uvedla společnost.
Tržby ve třetím čtvrtletí vzrostly o 22,7 procenta na 6,44 miliardy dolarů. Čistý zisk se ve čtvrtletí meziročně zvýšil z 665,2 na 790 milionů dolarů.