Dlouho jsme čekali, až tento model dorazí na trh. V-Strom otevírá brány do světa pohodlného cestování i v těch nejtvrdších podmínkách. Suzuki tentokrát dodala do nového modelu daleko více krásy a ladnosti. Tohle cestovní enduro nás okamžitě uchvátí precizností a detaily, kterých najdeme více než dost. Navíc je Suzuki V-Strom připravená na off-road více než kdy jindy.
Suzuki tímto modelem nastavuje zrcadlo konkurenci, kterou nový model dokáže zasáhnout do těch nejslabších míst. Nejenže se povedl vzhledově, je navíc praktičtější než kdy jindy. I díky svému zvětšenému přednímu kolu se dostaneme do míst, kam bychom s klasickým endurem rozhodně nezavítali. Díky nově vylepšeným systémům budeme navíc za řídítky zažívat mnohem větší pohodlí. Můžeme se tak plně soustředit na zážitky, které se před námi budou na dlouhých cestách otevírat.
The new 2023 Suzuki V-STROM 1050DE – Engineered for the Unexpected. The new 2023 V-STROM 1050, 1050DE, and 1050DE Adventure feature an updated engine package designed for maximum performance & control.
— Suzuki (@suzukicycles) September 6, 2022
Learn more at https://t.co/CiV6AUPdfm.#Suzuki #SuzukiCycles #VSTROM #ADV pic.twitter.com/fZyqLlZ6r8
Design
V-Strom přichází na trh v několika barevných variantách, které tvarům tohoto endura neskutečně sluší. Nejvíce propagovanou a vlastně i populární se stala žlutá spojená s modrou. Černé prvky rámu a motoru společně s šedou částí nádrže nahazují této kombinaci krásný kontrast. Díky přednímu světlometu působí V-Strom mnohem více agresivně a vyspěle. Řídítka navíc nabízejí krytky rukou, což opět podtrhává mohutnost tohoto 252 kg vážícího stroje.
Specifikace
Největším lákadlem se stala kola. Dostala klasický výplet a přední dokonce velikost 21 palců, což je výrazná změna oproti předešlým 19 palcům. Zadní zůstává na svých klasických 17 palcích. Nádrž, která se posunula do mimořádné výšky nabízí kapacitu až 20 litrů. Nemusíme mít tedy strach, že nás mašina někde nechá. Brzdový systém je pochopitelně kotoučový. Tokico dva disky vepředu, Nissin jeden vzadu.
Výška sedla se dostala od země na vzdálenost 880 mm. jízdní pozice je tedy velice vzpřímená a na dlouhé cestování přímo ideální. Sedadlo je navíc skvěle tvarované, a proto lze předpokládat, že nás nepohodlí rozhodně nepřekvapí.
Motor
V-Strom používá kapalinou chlazený motor DOHC o objemu 1037 cc. Výkon dosahuje opět hodnoty 107 koní. Suzuki se ale zaměřila i na vnitřek tohoto stroje a tím pádem zvýšila jeho životnost a spolehlivost na maximum.
Verdikt
Ideální stroj do každého počasí a na jakkoli nesjízdnou cestu. Pokud nám poštěstí a tento stroj na rok 2023 podaří koupit, rozhodně neděláme krok vedle.