Mercedes opět vyslal do světa neskutečnou střelu se značkou AMG. Céčko zkrátka drtí asfalt. Výrobci se zaměřili na výkon, a tak mu podřídili i vzhled, který na první pohled hlásá, jaká DNA se pod kapotou ukrývá. Vnitřek si drží luxusní linku spojenou se závodními prvky. Levná krása? Ani omylem. Za tohle žihadlo si tučně zaplatíme. Pojďme se na něj podívat.
Jakmile si na zadní části přečteme nápis AMG, je jasné, že tady končí legrace. Mercedesy s tímto přízviskem uchvacují svými výkony, silnými motory, elegantním, a přesto sportovním vzhledem a v neposlední řadě luxusním interiérem. Ani nové C se nijak výrazně nevzdaluje od těchto závazků, které si na sebe firma sama ušila. Prvotřídní technologie, šílený výkon, krásné jízdní vlastnosti. C 43 a C 63 jsou na startu.
Design
C 63 S E Performance se na první pohled může jevit jako dravější sourozenec. Pohybujeme se velice blízko pravdě. Přední část razí hodně tvrdou sportovní myšlenku. Pod mříží masky chladiče, na které se vyjímá trojcípá hvězda, upoutá nás pohled nárazník. Ten připomíná spíše jeden veliký průduch s ostrými a odvážnými křivkami. Aerodynamika je u modelu C na prvním místě. LED světlomety okouzlí svou tenkou linkou.
18palcové krásky z lehké slitiny nás doslova odrovnají. Kola jsou prvek, se kterým si umí Mercedes hodně vyhrát. Dokonale symetrické paprskování nechává odhalené kotouče a brzdy s nápisem AMG. Zadní části dominují masivní koncovky výfuku. Kdy se tohle zvíře rozezní, je lepší jít stranou. Oproti jiným modelům má tenhle sportovní sedan vcelku veliký spoiler. Další věc, která vypovídá o závodní myšlence.
Interiér je pastvo pro oči. Mercedes se vyžívá v kombinacích kůže a karbonu. Výhodou designu kabiny je, že se výrobci odpoutali od přehlceného stylu. na očích tak máme skutečně jen to nejpotřebnější. Co by to ovšem bylo za palubní desku Mercedesu, kdyby jí nevévodily okázalé větráky. Tady zkrátka nešlápneme vedle.
Motor
C 43 si pod kapotou schovává dvoulitr s výkonem až 300 kW. Krouticí moment 500 Nm je také vražedné číslo. C 63 navyšuje hodnoty až na 350 kW a téměř 550 Nm. Až tady začíná ta prvá zábava.
Verdikt
Zrovna C 63 je opravdu žhavou novinkou, která je k mání teprve od konce září. C 43 startuje na částce přes 2 miliony korun. Nikdo netvrdil, že tohle auto bude levné. Všichni ale tvrdí, že je povedené, rychlé a krásné.