Uživatelé Netflixu ve 12 státech světa budou mít od listopadu šanci vyzkoušet levnější verzi známé streamovací platformy. Budou si však muset zvyknout na reklamy, které jejich oblíbené seriály čas od času přeruší. Společnost Netflix se proti reklamám stavěla už od svých začátků. Názor však změnila v polovině letošního roku, když ztratila na milion uživatelů. Snaží se je proto nyní opět přilákat. Informoval o tom server BBC a Reuters.
Rostoucí ceny a vysoká inflace zasáhly také streamovací platformu Netflix. Kvůli vyšším nákladům na život se totiž za poslední rok spousta jeho uživatelů rozhodla šetřit. Vyškrtla tak ze svých výdajů i měsíční platbu za své oblíbené seriály a filmy. V polovině letošního roku proto zástupci Netflixu oznámili ztrátu milionu diváků. Kromě nepříznivé ekonomické situace se musí firma potýkat také s rostoucí konkurencí, jako je Disney+, Hulu nebo HBO. Informoval o tom server BBC.
Změnu k lepšímu si proto nyní společnost slibuje od své nové verze s reklamami. Ve Spojených státech amerických bude stát 7 dolarů, ve Velké Británii pak 5 liber. Přístup k ní diváci získají od listopadu. Dostupná bude služba prozatím jen v 12 státech světa, kromě zmíněných například také v Kanadě, Mexiku, Austrálii, Německu, Itálii, Japonsku, Jižní Koreji nebo Brazílii. „Silně věříme v to, že máme nyní službu pro každého našeho fanouška,“ oznámila společnost novinářům.
What you do like less: watching ads or spending money? Netflix will debut an ad-supported service that will cost $7 a month in the U.S., less than half the cost of its most popular $15.50-per-month plan, which is ad-free. https://t.co/jdU98jAAI7
— The Associated Press (@AP) October 13, 2022
Diváci nové verze Netflixu by se podle společnosti měli připravit na čtyři až pět minut reklam za hodinu. Zároveň také nebudou mít přístup k asi pěti až deseti procentům filmů a seriálů. Důvodem je určitý typ licencí, který propojení děl s reklamami nepovoluje. „Máme obrovskou příležitost růstu a možnosti přilákat nové odběratele. Její součástí je pak také široká nabídka cenových plánů,“ vyjádřil se podle serveru Reuters k novému kroku provozní ředitel Netflixu Greg Peters.
Od třetího čtvrtletí si streamovací služba Netflix slibuje nárůst o milion uživatelů
Společnost Netflix se reklamám bránila už od svého založení. Jako první proto také na trh filmů a seriálů přišla s nabídkou předplatného. Nyní se však musí přizpůsobit současné situaci. V červnu totiž oznámila, že má na 220,7 milionů platících uživatelů. To je ale o 1,2 milionů diváků méně než na začátku letošního roku. Firma si pak od třetího čtvrtletí slibuje opětovný nárůst o milion uživatelů. Výsledky z uplynulých třech měsíců však dosud nezveřejnila.
Odhad týkající se posledního čtvrtletí plánuje společnost Netflix oznámit příští úterý, a to společně s aktuálními informacemi o svých příjmech. S novou verzí obsahující reklamy začne rovněž pravidelně sdílet statistiky o svých divácích. Firma se na tvorbě nové služby s reklamami rozhodla spolupracovat se společností Microsoft. Ta se totiž nedávno začala zabývat video marketingem. Hodnota akcií společnosti Netflix pak ve čtvrtek odpoledne vzrostla o 5,4 procenta.