Mezi svými konkurenty dokáže streamovací služba vyniknout nejen kvalitním obsahem. Nedílnou součástí boje o předplatitele je i zlepšování UX designu. Netflix proto vydává novou aktualizaci své aplikace pro iOS, která přináší přepracované uživatelské rozhraní s plynulými animacemi. Informoval o tom server TechCrunch a Tom’s Guide.
Jak uvádí server Tom’s Guide, aktualizace osvěžuje uživatelské rozhraní domovské obrazovky s velkou kartou propagující film nebo televizní pořad vpředu a uprostřed, za níž následují karusely s doporučeními. Tato nová karta má novou animaci, která využívá akcelerometr iPhonu a vytváří paralaxní efekt.
Aktualizovaná aplikace Netflix pro iOS také usnadňuje filtrování obsahu podle kategorií, přepínání profilů a vyhledávání obsahu pomocí funkce vyhledávání. Všechny tyto funkce jsou totiž nyní dostupné bez ohledu na to, v jaké sekci se nacházíte.
Bývalý designér uživatelského rozhraní společnosti Netflix Janum Trivedi o aktualizaci informoval na Twitteru spolu s videem, které ukazuje novou verzi aplikace. Trivedi chtěl, aby aplikace „působila plynuleji, příjemněji a vybroušeněji“, napsal.
This last year, I’ve been leading a UI refresh to make Netflix feel more fluid, delightful, and polished.
— Janum Trivedi (@jmtrivedi) January 16, 2023
Today, all that work shipped!
Huge thanks to @nebson and @b3ll for helping bring this to life ❤️
Details below, but try it out yourself! pic.twitter.com/cZFb7c42Fd
Nové animace přechodu
Trivedi také upozornil na novou funkci pozadí s gradientem, které se automaticky generuje podle zvýrazněného pořadu. Jedná se o podobnou funkci, kterou měl starý Apple Music. Při pohybu po aplikaci jsou nyní použity nové animace při přechodu z pořadu na pořad. Tyto animace jsou v podstatě „živé“, protože je můžete přerušit uprostřed pohybu. Nově je také přidaná haptická zpětná vazba.
„Nedávno jsme aktualizovali aplikaci Netflix pro iOS a vylepšili ji o vizuální stránku s responzivnějšími interakcemi a lepším motion designem. Tato nejnovější globální aktualizace zahrnuje funkce, jako je nový styl propagace toho, co sledovat, tematické pozadí oblíbených pořadů a filmů, nové profilové animace a další,“ uvedl mluvčí Netflixu pro server TechCrunch.
Další zajímavou novinkou je animace profilu. Namísto klasického posunování do stran, které se objevovalo při přepínání profilů ve staré aplikaci, uvidí uživatelé ikonu profilu se pomalu zvětšovat dokud se nedostane do středu, a poté se zmenšovat na normální velikost a odskakovat do pravého horního rohu stránky.