Španělská značka Seat patří mezi ty nejznámější. Nabídkou sice netrumfne například BMW, dokáže ale poskytnout od všeho něco. Malý hatchback do města, majestátní SUV nebo třeba klasický rodinný kombík. Seat Leon se stal prakticky legendou, a to převážně pro své skvělé vlastnosti. Špičkový design, moderní technologie, praktičnost a pohodlí. Leon má vše v jednom.
Leon v základu figuruje jako prostornější hatchback. V nabídce rovněž najdeme také Sportstourer, který směle konkuruje modelům jako Passat od VW nebo Octavia od Škody. Leon na značky přijíždí ve dvou výbavách, Style a FR. Co nás ovšem překvapí nejvíce bude cena. Neříkáme, že se jedná o nejlevnější automobil na trhu, ale v porovnání s tím, co se nám dostane do rukou, se cena skutečně neshoduje. Základ startuje na částce 570 000 korun. za nové auto s tolika skvělými vlastnostmi se jedná o skutečně velkorysou nabídku. Pojďme se zblízka podívat na vůz, který si právem vydobyl post jednoho z nejúspěšnějších modelů všech dob.
Design
Vzhled nejnovějšího Leonu se skutečně nedá pospat v jedné větě. Výrobcům se povedlo zachovat tvář značky Seat a zároveň model popíchnout k pohybu kupředu v nové době. Seat více než jiná značka umí fantasticky pracovat s liniemi. Jakékoli auto má tedy naprosto dokonale zpracovanou karoserii, která symbolizuje eleganci spojenou s dynamikou. Změna oproti předešlým verzím se pochopitelně dotkla také interiéru. Zde opět Seat neponechal nic náhodě.
Předek vozu se vyznačuje převážně liniemi, které se sbíhají do oblasti grilu. Kopírují je také LED světlomety. Na ty je Seat obzvláště pyšný, a to právem. Ostrá hrana nárazníku dodává Leonu jistý nádech sportovní dynamiky. Z boku si můžeme vychutnat pohled na kola, která dosahují rozměrů od 15 palců až do krásných 18 palců. Zadní část dává na odiv převážně světlomet, který se táhne po celé šířce kufru. Pod znakem Seat pak záď zdobí nápis Leon.
Interiér disponuje sportovní DNA, která neminula ani zadní sedadla. Tento faktor dokazuje, že automobilka Seat je skutečně dál než konkurence. Mnoho značek se zaměří na místo řidiče a zadní řadu nechá na pospas osudu. Vedle sportovního volantu máme funkce pevně v rukou díky 10,25palcové obrazovce infotainmentu. V noci nás doslova odbourá ambientní podsvícení. Skvělá práce návrhářů.
Motor
Pokud chceme pocítit více výkonu, měli bychom sáhnout po výbavě FR. Ta například nabízí velice hbitý 1,5litorvý čtyřválec, který nabídne až 150 koní a 250 Nm. Spotřeba kolem 5,8 litru není vůbec k zahození.
Verdikt
Leon patří na vrchol. Seat opět dokázal, že umí při výrobě aut přemýšlet.