Motorka, která se řadí mezi nehynoucí klasiky stáje Triumph. Výrobci dopřáli svým zákazníkům stroj, který je nenechá chladnými. Kromě brutálního výkonu nám model Thruxton RS nabídne také mimořádný točivý moment. Nic z toho by ovšem nedávalo smysl, pokud by to nebylo zabaleno v extra stylovém balení klasického café raceru. Thruxton RS je skutečnou pastvou pro oči.
Přestože se bavíme o modelu Thruxton RS jako o nehynoucí legendě, i ta jako taková musí zákonitě projít úpravami s postupem času. Nově se tak díváme na café racer, který disponuje jak elegantním stylem, tak mimořádně propracovanými technologiemi. Tenhle Triumph je tak daleko více přátelský k novým podmínkám na silnicích a umožní nám více se věnovat zážitku z jízdy než samotnému řízení.
Není žádným tajemstvím, že značka Triumph nepatří mezi levné zboží. Za hračku Thruxton RS si tučně připlatíme. Uvážíme-li ale fakt, že nám tahle mašina bude sloužit pěkných pár sezón, nezdá se pak cena v řádech sta tisíc korun tak přehnaná. Pojďme se na tuhle motorku podívat pořádně zblízka.
Design
Silueta ikonického stylu café racer zůstala zachována, navíc přibyly prvky té nejmodernější technologie. Na první pohled nás okouzlí zlatavá barva komponentů jako jsou přední vidlice nebo zadní tlumič. Co se barev týče, Triumph si s modelem Thruxton RS skutečně vyhrál. Kromě ikonické kombinace zlaté, zelené a šedé, nabízí také variantu Chrome Edition. Tahle ukázková práce kvality reprezentuje to nejlepší, co si můžeme od britské značky pořídit. Tato volba se ovšem promítne v ceně, a to znatelně.
Specifikace
Silnici máme možnost brázdit na 17palcových kolech s výpletem. Jiný typ by k takto známému tvaru karoserie ani nešel. Celková hmotnost mašiny se vyšplhala na 197 kg, což je těsně pod onou pověstnou hranicí 200 kg. U stylu café racer si musíme dávat pozor na těžiště. Odměnou nám ovšem bude velice hbitá a pohotová jízda. O odpružení se stará přední vidlice o průměru 43 mm a zadní tlumič, který disponuje, stejně jako vidlice, zdvihem 120 mm. Brzdy Brembo přední dva kotouče o průměru 310 mm, zadní kotouč 220 mm.
Motor
Srdce stroje Thruxton RS tvoří kapalinou chlazený crank angle parallel- twin o obsahu 1200 cc. Tenhle mazlík umí vyrobit až 103 koní a točivý moment 112 Nm. Slušný arsenál na silnici.
Verdikt
Thruxton RS nás vyjde na 17 000 – 17 700 liber, což se v přepočtu rovná cca 453 000 – 472 000 korun. Ne, tahle motorka není nejlevnější. Je ale jedna z nejschopnějších na trhu.