Společnost Activision Blizzard dnes zveřejnila finanční zprávu za poslední čtvrtletí roku 2022. Ke konci loňského roku zaznamenala několik milníků, přičemž jedním z nejočekávanějších bylo uvedení hry Overwatch 2.
Dlouho očekávané pokračování původní hry Overwatch přišlo s několika změnami, které dlouholeté hráče nepotěšily. Kromě změny modelu pět na pět a nového herního režimu se nesetkal s kladným ohlasem ani přechod z jednorázové platby na free-to-play strukturu.
Day 12: (POV) When You’re Playing Overwatch 2 and Your Tank Picks Doomfist… pic.twitter.com/JwdlDpEcIT
— Joubinour™ (@Joubinour) February 4, 2023
Zpráva o příjmech společnosti Activision však ukazuje, že z peněžního hlediska byla a je struktura free-to-play skutečně velmi úspěšná.
„Říjnové uvedení hry Overwatch 2 s modelem free-to-play přineslo nejvyšší čtvrtletní čísla počtu hráčů a odehraných hodin v historii hry Overwatch,“ uvádí se ve zprávě.
Překvapivá odhalení
Hra je nyní free-to-play, ale všechny kosmetické předměty, jako jsou skiny, spreje a přívěsky na zbraně, stojí skutečné peníze. V původní hře bylo možné tyto kosmetické přípravky získat pouze hraním.
Ačkoli veřejnost nový model monetizace hry opakovaně kritizovala, zdá se, že i díky pobídkám, jako jsou další bezplatné odměny v podobě dropů na Twitchi, se společnosti Blizzard daří podle očekávání.
„Hráčské investice jsou na začátku, přičemž čisté herní rezervace za čtvrté čtvrtletí jsou pro Overwatch dosud nejvyšší,“ uvádí se ve zprávě.
Takže i když veřejnost nový způsob vydělávání peněz ve hře jednoznačně nemiluje, hráči stále kupují prémiové Battle Passy a featurky v novém obchodě.
Společnost Blizzard chystá pro třetí soutěžní sezónu hry Overwatch 2 několik změn. To včetně celé řady nových kosmetických odměn, které lze získat zdarma. Zdá se, že tyto dodatečné kosmetické přípravky a události vracejí do hry část kouzla původní hry. V ní byl téměř každý skin z události zdarma, ale získával se za splnění úkolů ve hře.
Tyto změny však neznamenají, že se Overwatch 2 změní zpět v to, čím Overwatch kdysi byl. Zpráva Activision Blizzard ukazuje, že tento nový způsob monetizace společnosti funguje. Tento úspěch bude pravděpodobně i nadále určovat vývojová a designová rozhodnutí.
Posledním poznatkem pro fanoušky Overwatch 2 je, že Blizzard trvá na tom, že vývojáři stále usilovně pracují na PvE obsahu. Ten teasovali už v roce 2019. Zpráva také uvádí, že hra bude dostávat sezónní aktualizace se zaměřením na zapojení jak veteránů, tak nových fanoušků Overwatch.