Americký výrobce letadel Boeing se rozhodl věnovat více pozornosti „rozvoji produktů, služeb a technologií“. Zruší proto dva tisíce pracovních pozic v sektoru financí a lidských zdrojů. Místo toho se firma hodlá zaměřit na výrobu a inženýrství. Snaží se tak zanechat v minulosti chyby spojené s pády letadel 737 Max. Informoval o tom server BBC a Economic Times.
Firma Boeing v posledních letech čelila několika problémům. Hodlá proto nyní začít novou kapitolu a změnit své zaměření. Zdroje chce proto podle serveru BBC směřovat především do „rozvoje nových produktů, služeb a technologií“. Taková změna ovšem vyžaduje zrušení as dvou tisíc pracovních míst. „Jako vždy nabídneme dotčeným spolupracovníkům podporu a asistenci při jejich přechodu,“ prohlásila společnost.
V pondělním oznámení také sdělila, že pozice hodlá odstranit v sektoru financí a lidských zdrojů. Místo toho přesune svou pozornost na oddělení věnující se inženýrství a výrobě. Zároveň totiž plánuje v letošním roce nabrat na 10 tisíc nových pracovníků. Podobný krok učinila firma také loni, když najala 15 tisíc zaměstnanců. „Jednáme se svými týmy transparentně o našich cílech a hodláme tak činit i nadále,“ dodala firma.
Plane maker Boeing plans to cut 2,000 office jobs https://t.co/qZIJgOnIsF
— BBC News (World) (@BBCWorld) February 7, 2023
Asi třetinu zrušených pracovních míst Boeingu pak hodlá podle serveru Economic Times využít indická korporace Tat Consulting Services se sídlem v Bangalore. Novými kroky se pak americká společnost se sídlem ve Virginii plánuje posunout dál od svých minulých chyb. Její jméno je totiž spojené s dvěma tragickými pády letadla 737 Max. Oba incidenty z roku 2018 tehdy nikdo nepřežil.
Letadlo Boeing 737 Max je po úpravách v provozu ve většině státech světa
Letadlo 737 Max bylo kvůli nehodám dočasně vyřazeno z provozu. Před pěti lety totiž na letišti v Jakartě letadlo spadlo 13 minut po svém vzletu. Ani ne pět měsíců později pak při podobné situaci stejný model havaroval šest minut po vzletu z hlavního města Etiopie Addis Abeba. Obě tragédie pak zavinila chyba designu letadla, a to v softwaru pro řízení letu známém pod zkratkou MCAS.
Jeho zavedením se totiž společnost Boeing chtěla vyhnout tomu, aby se piloti museli zaučovat na let s novým modelem letadla. Software jim místo toho měl s pilotováním pomoci. Případné výcviky totiž firma vyhodnotila jako příliš drahé. V současnosti je ovšem model 737 Max po úpravě výbavy a tréninku pilotů ve většině státech světa opět v provozu, a to včetně Evropy.