Italové se mohou těšit na novou řadu kávy řetězce Starbucks. Ve středu zveřejní speciální kávové nápoje s olivovým olejem. Firma se při jejich výrobě inspirovala tradicí ze Středomoří, podle které je zdravé jíst jednu lžíci olivového oleje denně. Později tento rok se řada objeví také v USA, Velké Británii nebo Japonsku. Informoval o tom server BBC a CNN.
Olivový olej už nepatří pouze do vašeho oblíbeného italského jídla, ale také do kávy. Alespoň o tom se své zákazníky bude snažit přesvědčit světově známý řetězec kaváren Starbucks. Ve středu totiž v Itálii představí novou řadu kávových nápojů s olivovým olejem. „Nečekaná, sametová a máslová chuť oleje kávu vylepšuje a nádherně doznívá na patře,“ popsal podle serveru BBC zážitek z nové kávy šéf firmy Howard Schultz.
Zákazníci si budou moct vybrat ze tří variant kávových nápojů. Vyzkoušet mohou cold brew, ledové našlehané espresso a latte s ovesným mlékem. Kavárna v Miláně pak podle serveru USA Today nabídne další dvě možnosti. Patří mezi ně ledové cortado a espresso martini. „Vím, že se budou někteří s pochybami tázat, co je to za nápad. Ale důkaz najdete v samotném hrnku kávy,“ okomentoval dále novou řadu Schultz.
Původně přitom kavárna testovala asi 12 různých verzí kávových nápojů. Později tento rok se má nová řada objevit také ve Spojených státech amerických, Velké Británii, Japonsku nebo státech středního Východu. V Itálii pak bude k dostání ve 20 prodejnách po celé zemi. „Jedná se o největší kampaň posledních dekád,“ vysvětlil podle serveru CNN Business šéf marketingu Starbucks Brady Brewer.
Přijetí nové řady drinků v Itálii není zcela stoprocentní
Kávové drinky pak skutečně obsahují lžíci oleje. Nenajdete v nich proto pouze jeho příchuť nebo infuzi. Nápad dostal šéf společnosti Howard Schultz při své návštěvě Sicílie. Potkal tam producenta olivového oleje Tommase Asara. Od něho se dozvěděl o tradici, praktikované ve Středomoří. Podle ní je zdravé denně sníst lžíci olivového oleje. Schultz proto rituál začal sám s nadšením dodržovat.
Zdravotní benefity olivového oleje pochází především z jeho mastných kyselin, které obsahují vitamíny a minerály. Pozitivní přijetí nové řady kávových drinků v Itálii pak není zcela stoprocentní. Když se řetězec rozhodl v roce 2018 v zemi otevřít svou první kavárnu, čelil totiž bojkotům. „Nejsme tu, abychom Italy učili dělat kávu, přicházíme s pokorou a respektem,“ vyjádřil se tehdy k protestům Schultz. Například americká společnost Domino’s Pizza loni Itálii kvůli silné konkurenci musela zcela opustila.