Něco takového jen tak k vidění není. A ano, čtete dobře. Nad známou hrou Pokémon Sapphire měly opravdu navrch akvarijní rybičky. Zabralo jim to neskutečných 3 195 hodin a jejich snažení bylo možné sledovat živě na Twitchi.
Jak je něco takového vůbec možné? S nápadem přišel japonský youtuber Mutekimaru. Do vodní nádržky nainstaloval pohybové senzory, které přenášely pohyb přímo do hry. Celkem čtyři rybičky pak v akváriu svým plaváním plnily úkoly, porážely bosse a nakonec i celý Pokémon Sapphire vyhrály.
Zhruba 133 dní. Tak dlouho trvalo, než se rybičky mohly prohlásit za krále hry. Jejich majitel je ale musel každých 12 hodin vytáhnout z vody, aby si odpočinuly. I tak se stalo nemožné. Malá akvarijní stvoření přelstila Stevena Stona – šampiona v regionu Hoenn – a bylo hotovo.
Taková věc patří ve světě mezi naprosto ojedinělé. Spojení rybiček, hry Pokémon Sapphire a senzory zmapovaného akvária? To asi jen tak někoho nenapadne. Počin ale působí jako potvrzení toho, že nad hrou dokáže zvítězit vlastně kdokoliv. I když někomu to bude trvat kratší a někomu zase delší dobu.
Japonský projekt ale lehce připomíná tzv. Teorii o nekonečném počtu opit, anglicky „Infinite Monkey Theorem“, při kterém měly opice za úkol přepsat za nekonečný čas dílo Williama Shakespeare pouhým ťukáním do klávesnice. Těm se to povedlo. Stejně jako rybkám ovládnout hru. Co Mutekimaru chystá dál, to je otázkou. Něco ale ještě jistě přijde.