Hatchback, který rozhodně nepatří mezi nudné stroje. Ibiza je ideálním vozidlem pro mladé, ale i řidiče toužící po pohodlí. Seat Ibiza nabízí hned tři výbavy, které rozhodně nezklamou. Design se řadí mezi špičky ve svém oboru. Výrobci vystihli dynamiku i pokrok doby. Kde můžeme lehce narazit, je cena. Půl milionu sice stále není extrémně moc, i tak na Ibizu ale nedosáhne každý.
Ve Španělsku se zrodil stroj, který baví jak mladé řidiče, tak i ty zkušenější. Vděčíme za to výkonnému motoru, dynamické masce a neskutečně pokrokovému interiéru. Na kabinu výrobci skutečně sázeli významnou měrou. Sportovnost přímo čiší z každého detailu. Zároveň ale můžeme vzít na vědomí pohodlí, které vozidlo nabízí. Obří dojem na nás udělá ambientní osvětlení, jeden z mnoha detailů, které tvoří srdce vozu Seat Ibiza. Díky špičkovým technologiím máme k dispozici skutečně inteligentní auto. Vděční budeme převážně za SEAT CONNECT. Firma láká zákazníky i na příslušenství. Vozidlo se díky tomu sice prodraží, cesty ovšem budou pohodlnější. Pojďme se blíže podívat na model Seat Ibiza, který se už dávno stal nehynoucí legendou.
Design
Vzhled nejnovějšího modelu Seat Ibiza skutečně bere dech. Přední maska utváří celkovou dynamiku celého exteriéru. Gril sice nepatří mezi největší, je ale obohacen o LED světlomety v trojúhelníkovém tvaru. Přesně tento detail patří mezi nejvýraznější. Plynule přecházím ke kolům, která mohou nabrat velikost až 18 palců. Nejmenší průměr 15 palců taky udělá své. Každého rozhodně potěší zadní část. Kromě perfektní ergonomie jsme přímo okouzlení koncovkami výfuku. Přesně takhle vypadá sportovní záď. Za nás se exteriér vyvedl.
Kabina působí na první pohled masivně a kvalitně. Ať se bavíme o volantu nebo sedadlech. Navolit si můžeme i kůží Nappa. Na materiálech se obecně příliš nešetřilo. Středem se stala obrazovka infotainmentu, která dosahuje velikosti až 10,25 palce. Rozhodně nás překvapí praktičnost. Přestože se bavíme o hatchbacku, do kufru toho naskládáme skutečně mnoho.
Motor
Pod kapotou se ukrývá jedničkový motor se třemi válci, který dá dohromady až 110 koní (81 kW) a 200 Nm točivého momentu. Maximálně se projedeme s tímto žihadlem 195 km/h. Průměrná spotřeba 5,8litru nezní vůbec špatně.
Verdikt
470 000 korun v základu není zase tolik. Dostat se můžeme až na 530 000 korun, což je stále snesitelné. Obecně se sice jedná o hodně peněz, v porovnání s kvalitou se ovšem zdá Seat Ibiza jako auto pod cenou.