Až dosud automobilka Seat, která kromě své původní značky obhospodařuje také sportovněji orientovanou odnož Cupra, nabízela zákazníkům pouze jediný elektromobil Cupra Born. Nyní se při berlínské slavnostní premiéře představil druhý plně elektrický vůz a opět s logem Cupra.
Auto, jak je u této značky zvykem, působí i při statické prohlídce velmi dynamickým dojmem. Dojem agresivity vyvolávají například trojúhelníkové přední světlomety. Zajímavým prvkem je svítící logo na kapotě.
Oproti modelu Born je Tavascan znatelně větší a tudíž bude lépe plnit roli rodinného automobilu. Délka španělské novinky je 4644 milimetrů, její šířka činí 1861 a výška 1597 milimetrů. Rozvor dosahuje 2766 milimetrů. V souladu s rodinným zaměřením je také objem zavazadlového prostoru, neboť pojme 540 litrů.
Podle zveřejněných technických údajů nebude ani základní verze s pohonem zadních kol vůbec pomalá. Nabídne k využití 286 koňských sil, varianta se dvěma motory a tedy pohonem všech kol pak 340 koňských sil. Z nuly na stovku se díky tomu vůz rozjede už za 5,6 sekundy.
Pohonný agregát nebo agregáty budou čerpat energii z vysokonapěťové baterie s kapacitou 77 kWh. Tato zásoba energie vystačí na ujetí 550 kilometrů. Verze s pohonem všech má podle měřícího cyklu WLTP ujet jen o třicet kilometrů méně.
Efektivnost elektrického pohonu bude mít řidič možnost ovlivnit nastavením míry rekuperace. Ta se ovládá páčkami na volantu a k dispozici jsou čtyři úrovně.
Lidé z automobilky Cupra během slavnostního premiérového večera rovněž slíbili, že Tavascan bude mít jízdní vlastnosti, na jaké jsou vlastníci předcházejících modelů s logem Cupra zvyklí. K jízdní agilitě přispěje jak nízké těžiště, tak třeba také víceprvková zadní náprava. Stabilizační systém ESC lze přepnout do sportovní nastavení (ESC Off) a řidič bude moci využít také výhod plynoucích z adaptivních tlumičů.
Tavascan bude do Evropy dovážen z čínského výrobního závodu koncernu Volkswagen. Prodej začne v roce 2024 a v plánu je roční prodej více než sedmdesáti tisíc kusů.
Typické pro Cupru již se staly ozdobné prvky v měděné barvě. Vyšší verze pak mají na palubě třeba také prémiový audiosystém Sennheiser s dvanácti reproduktory. Poměrně neobvyklé je, že už základní varianta bude vybavena sportovními anatomickými sedačkami. Později mají přibýt dokonce skořepinové.
Ceny zatím známy nejsou.