Dodávky jsou většinou nezajímavé stroje, od kterých nečekáme žádné veliké inovace. Toyota na to šla ovšem jinak. Proace je toho důkazem. Málokterá dodávka se může chlubit takovou všestranností a pohodlím jako právě Toyota Proace. Výrobci do této nádhery doslova „vecpali“ pokročilé technologie a uspokojivý výkon. Tento užitkový vůz si pořídíme za vcelku rozumnou cenu.
Toyota Proace se řadí do rodiny užitkových vozů značky, která už světu dokázala, že pro ni nic není nemožné. Dodávku Proace využívají montéři, řemeslníci, cukráři, dovážkové služby. Pokud by se nám snad zdálo 800 000 korun za novou verzi příliš, musíme si uvědomit základní fakt. I ojetina s historií třeba 300 000 km hravě strčí do kapsy převážnou část konkurence na trhu. Pokud se o Toyotu Proace staráme, jak se patří, jde prakticky o nesmrtelné vozidlo.
Většinou už nás na dodávkách nic nepřekvapí a design nebývá výjimkou. Toyota na to šla ovšem jinak. Připustila, že nemá smysl se pouštět do velikých vzhledových divočin. Místo toho nabízí ve své dodávce praktické a nadmíru kvalitně zpracované prvky, které mají za úkol jediné. Poctivě sloužit, a to pěknou řádku let. Pojďme se tedy podívat na model Toyota Proace, který si nás nezíská pouze technologiemi.
Design
Vzhledově si pro nás připravili výrobci tradiční, konzervativní design. Přední část se chlubí přiměřeně velikým grilem, kde spojovací lišta krásně navazuje na oba LED světlomety. Toyota Proace tak vypadá, že se usmívá. Nárazník by možná snesl méně plastu, na pohled ovšem ničím neuráží. Výhodou je i ergonomie. Už při první jízdě se s modelem Proace spolehlivě sžijeme.
Interiér nabízí pohled na palubní desku z tvrzeného materiálu, kde hlavním prvkem zůstává obrazovka infotainmentu. Ten je přehledný a vcelku rychlý. Všude máme dostatek odkládacích míst na drobné věci, což převážně pracující lidé rozhodně ocení. Sedadla jsou pohodlná, pokud ale cestujeme ve třech, prostřední si moc nepohoví.
Motor
Toyota Proace přichází v dieselovém provedení s dvoulitrovými motory. Výkonnostně se pohybujeme od 120 koní, přes 140 koní až na 180 koní. K dispozici máme jak manuál, tak automat.
Verdikt
Cena startuje na částce 840 000 korun. Pokud si dopřejeme více technologií, můžeme se dostat až na 1,1 milionu korun. U modelu Toyota Proace ale stále platí, že i ojetiny dovedou svoje.