Mark Zuckerberg oznámil na svém Instagramu Meta Quest 3, novou náhlavní soupravu pro virtuální a smíšenou realitu, která bude uvedena na trh tento podzim. Informoval o tom server The Verge a CNBC.
Nový headset bude začínat na 499 dolarech (kolem 11 tisíc korun) s 128 GB paměti. K dispozici bude také „další možnost úložiště pro ty, kteří chtějí více místa“, zatím ale za nespecifikovanou cenu. Oproti svému předchůdci Quest 2 je Quest 3 o 40 % lehčí a nový čip Snapdragon v něm má dvojnásobný grafický výkon. Model Quest 2 debutoval v roce 2020 a spolu s původním modelem Meta Quest jsou nejprodávanějšími náhlavními soupravami. V roce 2022 ovládala Meta podle společnosti IDC téměř 80 % celosvětového tržního podílu.
Zdá se, že Quest 3 má nejméně tři kamery na přední straně. To může zlepšit některé zážitky, kdy uživatel vidí reálný svět kolem sebe, zatímco má nasazenou náhlavní soupravu a pracuje s aplikacemi. „Vysoce věrný průchod barev, inovativní strojové učení a prostorové porozumění umožňují interakci s virtuálním obsahem a fyzickým světem současně, což vytváří neomezené možnosti,“ uvedla společnost Meta v tiskové zprávě.
Quest 3 je kompatibilní s hrami pro Quest 2, kterých je přibližně 500. Starší generace se bude podle společnosti dále prodávat, ale za nižší cenu. Kromě přepracovaného designu headsetu dostane podle společnosti Meta Quest 3 také upravené ovladače. Společnost uvádí, že ovladače Touch Plus budou mít lepší technologii sledování, haptiku a ergonomičtější ovládání.
Společnost Meta také připravila aktualizaci softwaru pro Quest 2 a dražší Quest Pro. Ten má navýšit jejich CPU a GPU výkon a umožní dynamické škálování rozlišení.
Apple se také chystá představit VR headset
Novinky přicházejí jen několik dní před tím, než Apple oznámí svoji dlouho očekávanou náhlavní soupravu pro smíšenou realitu. Headset bude údajně spolupracovat se stovkami tisíc aplikací pro iPad a bude stát nejméně 3 000 dolarů (kolem 66 tisíc korun). Trh s náhlavními soupravami se ale potýká se zpomalením. Podle společnosti IDC klesl prodej zařízení v roce 2022 o 20 %. To koresponduje s širším hráčským trhem, který rovněž zaznamenal pokles prodejů.