Na začátku 16. sezóny dosáhla hra Apex Legends nových rekordů, když překonala počet hráčů a nejvyšší počet vrcholů za čtyři roky své existence. Komunita ale přijala 17. sezónu vlažně, protože mnoho přídavků a změn nedokázalo hráče zaujmout a motivovat jako dříve.
Podle žebříčků služby Steam Charts dosáhl dnes denní maximální počet hráčů nejnižšího bodu v 17. sezóně. To i přestože uběhl teprve měsíc, tedy třetina celé sezóny. Ve srovnání se 16. sezónou byla nízká denní špička hráčů zaznamenána na konci sezóny, což vyvolává mnoho otázek ohledně vize společnosti Respawn ohledně budoucnosti Apexu. Přičemž většina jejich sezónních změn se setkala s negativní pozorností.
Společnost Respawn v poznámkách k patchi pro sezónu 17 slibovala největší změny v žebříčku hodností, včetně nového systému MMR, vyrovnání vstupních nákladů mezi všemi hodnostmi a upravených bodových hodnot, v naději, že podpoří přežití a pomyslné vítězství v umístěním v horní polovině lobby před zabíjením.
Co se tedy stalo?
Změny se však zcela vymstily, protože hráči systém zneužívali pomocí strategií, jako je ratting, aktivní ignorování nepřátelských týmů a volba schovávání se před souboji namísto toho, aby se jich účastnili. To vedlo k tomu, že mnoho streamerů a diváků označilo 17. sezónu za dosud nejnudnější sezónu Apexu.
I don’t like highlighting negative aspects of the game, but…
— Apex Legends Status (@_ApexStatus) June 13, 2023
Today, the Steam peak concurrent players pop was 369k players. This is the same as the lowest daily peak in previous season (1st May).
That’s also the reason of my previous tweet: are you getting bored of this… pic.twitter.com/zyw38IMsmM
Dokonce i ti nejpopulárnější profesionálové, jako je ImperialHal z TSM, kritizovali stav hry. Vyzdvihovali vlastní zkušenosti a klesající počet kanálů a diváků na Twitchi ve srovnání s minulou sezónou. Pro mnoho profesionálů z ALGS měla dvouměsíční pauza mezi Splitem 2 a londýnským play-off také vliv na jejich motivaci streamovat. To, protože mnozí považují současný stav rankedu za nudný a nezábavný. Přičemž Apex během května klesl ve všech ukazatelích ve srovnání s posledními dny 16. sezóny v dubnu.
Ačkoli Apex dosáhl nejvyššího počtu hráčů ranku Master, komunita stejně rychle hru opustila, jakmile hráči dosáhli svého požadovaného ranku. Jednou ze změn v 17. sezóně, která k tomuto pocitu silně přispívá, je pouze jeden ranked split namísto dvou za celou sezónu. Úplné zbavení se resetu hodností v polovině sezóny odradilo hráče od toho, aby se snažili dostat na vrchol.