Firma SsangYong se rozhodla, že svou existenci zasvětí převážně větším vozům. V jejím portfoliu nově najdeme také model Rexton. Už na první pohled je jasné, že tahle hračka bude disponovat velikou silou. Pokud se podíváme do kabiny, zjistíme, že ani o pohodlí nebude nouze. Výrobcům se povedlo dopravit na trh SUV, které sice stojí více peněz, u konkurence bychom si ale připlatili více.
Vzhled nejnovějšího počinu firmy SsangYong nás uhrane svou odvážnou stavbou. Výrobcům se povedlo vytvořit masivní SUV se vším všudy. Hlavní výhodou každého SUV je prostor. Rexton samozřejmě nezahálí ani v této oblasti. Daleko více ale budeme nadšení z pohodlí. Ať sedíme za volantem nebo na místě spolujezdce, všude se cítíme jako doma. Tomu napomáhají i technologie, kterých je SsangYong Rexton plný.
Cenově se pohybujeme ve vcelku vysokých číslech. I přes to, že je SsangYong dostupnější značkou, za kvalitu se musí platit všude. Základ nás vyjde na cca 860 000 korun. Abychom ale například dostali podobně nabité auto od německé konkurence, připravit bychom si museli alespoň milion korun. V tomto ohledu je zkrátka SsangYong stále ještě nedostižná. Pokud se posadíme za volant, rázem zjistíme, že Rexton za to stojí. Pojďme se na tohle SUV podívat pořádně zblízka.
Design
SUV, jak se patří. Přední část dominuje celkovému vzhledu. Masivní mříž masky chladiče disponuje ojedinělým vzorem a majestátním znakem automobilky. Přímo na ohraničení mříže navazují LED světlomety. Nárazník slouží převážně jako pomocník při odvodu vzduchu. Po stranách budeme překvapení, jak je Rexton vysoký. Při sedání si uvědomíme, že takhle se má profilovat SUV.
Interiér si nás získá už od prvního momentu. Vše působí nanejvýš bytelně a prémiově. Design palubní desky nám bude možná připomínat starší modely evropských značek, celkově se ale jedná o svěží a moderní přístup. Hlavně zadní sedadla disponují neskutečnou porcí pohodlí. Rodinné cesty se promění ve skutečný zážitek.
Motorizace
Pod kapotou najdeme 2,2litrový diesel s výkonem až 202 koní. Rádi budeme hlavně za točivý moment, který se ustálil na hodnotě 441 Nm. Spotřeba 7,5 litru také není špatně.
Verdikt
SsangYong Rexton se zatím zapsal velice slušně. Jedná se o SUV, které umí evropské konkurenci v mnoha věcech nepříjemně zatopit.