Toyota se už pěknou řádku let pyšní neskutečně výkonným SUV, které nese název Land Cruiser. Lidé si ho okamžitě oblíbí. Nenabízí totiž pouze pěkný vzhled a naprostou spolehlivost. Zákazníci vyhledávají tohoto dravce převážně pro jeho výkon a schopnost poradit si i v tom nejnáročnějším terénu. Vyplatí se především těm, kteří se hned tak nedostanou na upravenou vozovku.
Vzhled nejnovější verze modelu Land Cruiser nás odrovná převážně svou robustností i smyslem pro detail. K dispozici máme hned několik výbav, kdy každá nabízí něco svého, ojedinělého. Barevně se k nám dostane tahle Toyota v čistě bíle nebo černé. Za zbytek palety, která je všechno, jenom ne chudá, si budeme muset tučně připlatit. Rozhodně si nebudeme moci stěžovat ani po technologické stránce. Výrobci z Japonska zrovna v tomto ohledu rozhodně nezahálí.
Cenově se zde bavíme o skutečně vysoké částce. Land Cruiser se vyplatí těm, kteří si ho mohou pořídit na firmu, kde ho zužitkují do posledního koně. V základu si firma za jedno z nejpovedenějších SUV řekne cca 1,58 milionu korun. Na výbavě se ale hravě dostaneme až na 2 miliony korun. Vyšší cena je ale v tomto případě více než pochopitelná. Málokterý vůz dosahuje takových schopností jak právě Land Cruiser. Pojďme se tedy na tuto chloubu japonské firmy Toyota podívat zblízka.
Design
Návrháři se striktně drželi toho, pro co je model Land Cruiser určen. Vykonávaní tvrdé práce v nehostinných podmínkách se do vzhledu tohoto SUV jasně propsalo. Zároveň zde ale máme tu čest s klasickým čistým japonským designem. Přední část ovládla masivní mříž chladiče, na kterou ostře navazují LED světlomety. Zadní část nás potěší převážně svou výškou. Náklad věcí nikdy nebyl jednodušší.
Interiér se postupně proměňuje podle výbavy. Oceňujeme, že Toyota zachovala klasickou ruční brzdu a fyzická tlačítka funkcí. Displej působí ostře infotainment přehledně. Kolem nás se nachází mnoho kvalitní kůže a tvrdých materiálů. Rozhodně nikde neuslyšíme žádné škrábání. Výhoda modelu Land Cruiser je jednoznačně prostor. Na nohy, hlavu, zavazadla v kufru.
Motorizace
Pod kapotou najdeme skutečně dravý stroj. 2,8litrový dieselový motor dá dohromady až 204 koní. Nepřekvapí nás ani to, že spotřeba se vyšplhala v ideálních podmínkách na téměř 1é litrů nafty na 100 km. Za sílu se platí.
Verdikt
Silné, a hlavně praktické vozidlo. Pokud by snad někdo o koupi tohoto mazlíka uvažoval, nezbývá než vřelé doporučení. Land Cruiser je právem vlajkovou lodí firmy Toyota.