Peugeot už dnes patří mezi světovou špičku. Jeho model Peugeot 408 je ideálním příkladem toho, jak moc automobilka pokročila kupředu. Pro veřejnost jsou důležité převážně prostorové parametry. Málo vozů nám dokáže nabídnout tolik kapacity a pohodlí, jako tento dravý lev. Cena možná mnohé překvapí. Výkon bohatě postačí na všechny typy jízdy.
Vzhled se posunul na jeden z předních zájmů automobilky Peugeot. Ani model 408 netrpí nedostatkem sebevědomí. Výrobci na tomto voze ve stylu fastback ukázali, že elegance a dynamičnost jsou kategorie, které od této doby hrají v jejich montovnách první housle. Nebudeme si moci stěžovat ani na nedostatek výkonu. Peugeot 408 disponuje slušnou porcí koní. Nejvíce se ale tento koráb hodí na delší jízdy. Jede pěkně plynule a o posádku se umí postarat. Převážně technologická stránka nám usnadní život.
Cenově se pohybujeme, pro mnohé překvapivě, v docela přijatelných číslech. Pokud bychom se snad rozhodli investovat do tohoto elegantního lva, budeme si na začátek muset připravit cca 780 000 korun. Ano, jedná se o vyšší sumu peněz, v porovnání s konkurencí musíme ovšem smeknout. Za podobně vybavený vůz bychom se u ostatních značek dostali na mnohem výraznější částky. Pojďme se tedy na model Peugeot 408 podívat pořádně zblízka.
Design
Vzhled, jak už jsme si řekli, dokáže okouzlit nejednoho znalce. Výrobci zapracovali převážně na eleganci a ucelenosti. V dávných dobách se mohl Peugeot jevit jako firma, která nahodile rozmístí čáry na papír a podle nich pak vyrobí vůz. S tímto přístupem už o všem v dnešní době nepochopíme a Peugeot 408 je toho ideálním příkladem. Dynamická maska s majestátním znakem, krásně vyvedené boční linie, zadní strana zakončená ve stylu fastback. Ta je navíc obohacena o velice elegantní světlomety.
Interiér by mohl s exteriérem úspěšně soupeřit o cenu design roku. Skvěle navržená palubní deska zajišťuje jak elegantní styl, tak naprostou funkčnost. Vše máme na dosah ruky. Už na první pohled je jasné, že právě tady se můžeme cítit jako doma.
Rozměry
Na délku měří tento koráb 4,68 m, na šířku 1,85 m. Tyto hodnoty napovídají, že uvnitř se budeme cítit jakkoli, jen ne stísněně. Pokud sklopíme zadní sedadla, čeká na nás navíc prostor o kapacitě až 536 l.
Motorizace
Zde přichází první nedostatek. Pokud budeme chtít ucházející výkon, sáhnout musíme po hybridní variantě. Ta nás ale vyjde přes milion korun. Za cenu 780 000 korun dostaneme benzínový motor o výkonu 96 kW. Jako absolutní špička se profiluje varianta GT. Ta nabízí hybridní motor s výkonem až 225 koní.
Verdikt
Pokud bychom se rozhodli do modelu Peugeot 408 investovat, čeká na nás bezstarostná jízda plná zážitků. Tady francouzská firma nešlápla vedle.