Subaru už nějaký ten pátek nabízí ve svém portfoliu model vozu, který si vydobyl pověst neohroženého dobrodruha. Subaru Forester patří mezi špičky v oblasti pohodlí v kombinaci s tendencí pouštět se do náročných terénů. Zákazník sice může očekávat vyšší cenu, ta je ovšem ospravedlněna špičkovými technologiemi, výkonem a jedinečným designem.
Proč bychom se měli o vůz Subaru Forester vůbec zajímat? Dostane se nám v něm totiž do rukou skvělý poměr výkonu, pohodlí, praktičnosti. S tímto SUV nemusíme pouze do lesa. Je ovšem krásné vědět, že zde taková možnost je. Pro početné rodiny se může jednat o užitečného pomocníka při dovolených, na cestách do školy nebo do práce. Ani pravidelné nákupy na více dní nejsou pro zavazadlový prostor problém. Bavíme se zde navíc o opravdu bezpečném voze. Jako řidiči budeme mít k dispozici armádu asistentů a funkcí.
Cenově se zcela nový model Subaru Forester vyšplhal na hranici milionu korun. Základní verze Active, která sama o sobě nabízí zcela dostačující výbavu, se na trhu pohybuje kolem částky 960 000 korun. Výbavu Comfort/Executive pořídíme za 1,08 milionu korun. Poslední verzi Sport se nám podaří sehnat za 1,13 milionu korun. Nejedná se o malé částky, to musíme uznat. Na druhou stranu, Forester se nám odvděčí dlouholetou a spolehlivou službou.
Design
Přední část se vyznačuje mohutnou mříží. Ta se ovšem drží spíše ve středu a nechává tak prostor vyniknout ostrým LED světlometům. Spodní strana nárazníku je opatřena odolnou lištou. Obout si Subaru Forester může pneumatiky až na 18palcová kola. Zadní část posunula nárazník skutečně vysoko. Obdivovat na něm můžeme například koncovku výfuku. Exteriér si skutečně na nic nehraje.
Interiér využívá kvalitní materiály a bytelné prvky. Nikde se nic nekýve, neviklá, nikde neuslyšíme škrábavý zvuk levného plastu. O všem máme přehled na 8palcovém displeji infotainmentu. Řízení je více než pohodlné. Subaru naštěstí nezanevřelo na fyzická tlačítka, za což budeme v terénu opravdu vděční.
Motorizace
Pod kapotou najdeme plochý benzínový čtyřválec, který nám poskytne až 150 kW výkonu. Vše je navíc v kombinaci s elektromotorem. Maximálně se projedeme až 190 km/h. Spotřeba se drží na hodnotě kolem 8 litrů.
Verdikt
Za podobné peníze najdeme na trhu plno alternativ. Důležité ale je, že Subaru Forester jako takový skutečně stojí za zvážení. Na nic si nehraje, poskytuje nadstandardní služby a skvěle se řídí. Za nás má zelenou.