Běžná elektrická auta bývají zpravidla dražší než ta klasická. EX30 by ale přeci jen mohlo být dostupnější alternativou. Levnější je převážně díky své velikosti. Bavíme se zde o menším SUV, které nás ovšem nadchne jak výkonem a dojezdem, tak svou praktičností. Design zůstal věrný tváři značky Volvo, i tak zde ale můžeme zpozorovat zajímavé detaily.
Volvo už delší dobu tvrdí, že do roku 2030 zcela vymaže ze svého repertoáru spalovací motory. Jakkoli se to může zdát nesmyslné, za touhle firmou je ale vidět prokazatelná práce. Zdá se tedy, že do světa nevypouští pouze plané řeči. EX30 je ideálním příkladem vozu, který se hodí jak do města, tak mimo něj. Nabízí dostatek pohodlí pro běžně početnou rodinu. Zároveň je známo, že automobily značky Volvo nabízejí velice pokrokové technologie. EX30 pochopitelně není výjimkou.
Cenově se jako zákazníci dostaneme v základu na necelých 870 000 korun. Ano, je to hodně peněz, oproti ostatním modelům, a to převážně německé výroby, se ale jedná o vcelku přijatelnou částku. Podle stupně výbavy se ale můžeme dostat pochopitelně na vyšší sumy. Za nejvíce pokrokovou s názvem Ultra zaplatíme až 1,16 milionu korun. Taková čísla už na malé SUV tolik příznivá nejsou. Pojďme se na EX30 podívat zblízka.
Design
Vzhled exteriéru se drží své klasické předlohy, dokud nepřistoupíme i přední části. Oproti hybridům zde nenajdeme žádnou mříž grilu, což je samozřejmě pochopitelné. Volvo tak dává jasně najevo, že pokud má vyrábět elektromobily, musí symbolizovat pokrok a novou éru. Ta přichází s ojedinělým a neokoukaným designem. Zadní strana využívá obdobu ikonický světlometů, ty jsou ovšem rozděleny ve dví. Díky černým lištám tak pod oknem dveří kufru vzniká rámeček, ve kterém stojí nápis Volvo.
Interiér si nás okamžitě získá materiály. Volvo razí filozofii bytelné látky. Kůže příliš ekologická není. Všechny funkce ovládáme na 12,3palcové obrazovce infotainmentu. Pod ní se nachází místo pro bezdrátové dobíjení telefonu i držáky na nápoje. Všude na nás kupodivu čeká dostatek místa. Kufr sám o sobě nabízí kapacitu 318 litrů.
Motorizace
Elektromotor si pro nás nachystal výkon 272 koní a točivý moment 343 Nm. S touto verzí dojedeme až 344 km v kombinovaném režimu. Dojezd si lze za příplatek navýšit až na 475 km. Ve městě pak urazíme na jedno nabití až 613 km. Pod kapotu se dá rovněž pořídit i Twin Motor Performance. Tahle hračka zvládne vyrobit 428 koní a 543 Nm. Ve městě s ní ujedeme až 590 km. Z 0 na 100 se dostaneme za 3,6 s.
Verdikt
Tohle elektrické auto si rozhodně zaslouží pozornost. Volvo EX30 je předzvěstí světlé budoucnosti této automobilky.