Už více než čtyři desetiletí nabízí automobilka Renault středně velkou dodávku Trafic. Za tu dobu se jich prodalo bezmála dva a půl miliónu kusů. Nyní se kromě spalovacích verzí bude nabízet poprvé rovněž s čistě elektrickým pohonem.
Redaktor Autonaelektřinu.cz měl možnost tuto variantu vyzkoušet při mezinárodní novinářské prezentaci ve francouzském městě Bordeaux a jeho okolí.
Stejně jako u naftových Traficů může zákazník zvolit dvě různé délkové a také dvě výškové varianty. Kromě plechové skříně s třemi místy v kabině řidiče lze získat také variantu kombi se dvěma řadami sedaček. Ti, kteří potřebují auto na speciální využití, si objednají pouze podvozek. Dealeři Renaultu jim pak můžou nabídnout služby více než 350 firem specializovaných na přestavby.
Kabina je výborně vyřešena k dlouhodobému užívání. Celková kapacita odkládacích prostor je 88 litrů a výhled směrem vlevo šikmo vzad usnadňuje řidiči speciálně tvarované zrcátko přichycené na sluneční clonu u spolujezdce.
Nákladový prostor může mít objem (v případě verze L2H2) až 8,9 m3 a jeho hmotnost až 1,1 tuny. To není, zejména ve světě elektrických dodávek, vůbec špatná hodnota. Navíc Renault povoluje za autem táhnout přívěs s hmotností do 920 kilogramů.
Auto pohání elektromotor s výkonem 122 koňských sil a baterie umístěná v podvozku má kapacitu 52 kWh. Lze s ní v režimu WLTP ujet až 297 kilometrů. V praxi, jak se novináři přesvědčili při testovacích jízdách ve vinařské krajině u Bordeaux, půjde při reálné spotřebě mezi 21 a 24 kWh (s ne zcela zatíženým vozem) ujet na jedno nabití cca 200 kilometrů. Auto má příjemně naladěný podvozek, posádce s nepochybně bude líbit také absence hluku motoru a vibrací.
Zatím lze energii do baterie doplňovat pouze prostřednictvím palubní nabíječky s výkonem 22 kWh, ale příští rok se na přání začne dodávat také možnost rychlodobíjení výkonem 50 kWh.
Automobil se kompletně vyrábí ve Francii. Dodávky zákaznických kusů na jednotlivé evropské trhy začnou již během letošního podzimu.