Suzuki nabízí celou škálu prvotřídních strojů, na pomyslném vrcholu ale pravděpodobně najdeme model GSX-S1000GT. Mezi lidmi je mašina s dlouhým názvem tak oblíbená, že bychom se dokonce mohli v brzké době dočkat pokračování v podobě modelu GSX-S1000X. Novinka bude založena právě na legendě GT, které se dnes budeme věnovat. Japonský výrobce se opět vyznamenal.
Na první pohled závodní stroj s duší bojovníka. Nic jiného bychom snad ani od japonské firmy nemohli čekat. Po přidělání zadních kufrů se může ale GSX-S1000GT velice rychle proměnit v celku pohodlný cestovní stroj. Jedná se sice o kompromis, o těch ale život je. Suzuki zapracovala u této mašiny na inteligenci. Můžeme si veškeré vlastnosti motorky upravit tak, aby co nejvíce vyhovovaly našim jízdním návykům. Nejnovější kousek na rok 2024 je již v prodeji. Cena některé možná překvapí.
Verzi roku 2024 můžeme sehnat z oficiálních míst za necelých 330 000 korun. Jedná se o hodně peněz, pokud si ale uvědomíme, na kolika koních sedíme, nepřijde nám cena zase tolik vysoká. Americká konkurence by podobně schopné stroje prodávala za daleko tučnější obnos. Verze současného roku je k mání za 300 000 korun. Ruku na srdce, ojetý kousek pořídíme výrazně levněji. Může nás navíc hřát vědomí, že při správné péči je GSX-S1000GT prakticky nezničitelný stroj.
Design
Ostrý jako japonská preciznost. Takto by se dal motocykl GSX-S1000GT popsat jednou větou. Přední maska disponuje špičatým zakončením, čemuž se podvolily i LED světlomety. Za plexisklem se nachází TFT displej. Výrobci si hráli s kapotáží. Kombinace byrev se pravidelně střídá a všechny prvky dostaly silně ostrý tvar. Dokonce koncovka výfuku působí jako nabroušený meč. Základní barvou se stala modrá. Tu můžeme vyměnit za rudou nebo černou.
Specifikace
Tento 226 kg vážící stroj disponuje výškou sedla 810 mm. Posed je velice pohodlný, přestože delší cesty by mohly být problém. Na 17palcových kolech vynikají brzdové kotouče. Přední dva, zadní jeden. O odpružení se stará přední vidlice typu upside down, o zadní kyvná vidlice.
Motorizace
V rámu sedí kapalinou chlazený řadový čtyřválec o obsahu 999cc. Ten vyprodukuje výkon až 152 koní a krouticí moment 106 Nm. Spotřeba se pohybuje kolem 6 litrů na 100 km.
Verdikt
Výkonný a krásný stroj. Suzuki by si zasloužila za model GSX-S1000GT medaili. Uvidíme, jaké geny vloží do následovatele GSX-S1000X.