Netflix plánuje zvýšit ceny svých předplatných, jakmile skončí probíhající stávka hollywoodských filmařů. Mělo by se jednat především o balíčky bez reklam. Informoval o tom například servis Reuters.
Netflix diskutuje o možném zvýšení cen na několika trzích po celém světě, s největší pravděpodobností ale začne ve Spojených státech a Kanadě, uvedly agentura Reuters nebo deník Variety. První zprávu o tématu zveřejnil The Wall Street Journal s odkazem na osoby obeznámené s touto záležitostí. Tento krok vystřelil akcie streamovací společnosti o více než tři procenta.
Žádný ze zdrojů zatím nemá údaje o tom, kolik sledující budou nově platit nebo odkdy mohou s navýšením počítat. Nejbližší informace, které se na veřejnost dostaly, hovoří o změnách za několik měsíců od ukončení stávky SAG. Ta narušuje nahrávání mnoha filmů, seriálů i talkshows. Probíhající stávka začala v polovině července.
BREAKING: Netflix is reportedly raising subscription prices again very soon. pic.twitter.com/Is3NRDHypb
— LetsCinema (@letscinema) October 3, 2023
Paradoxem je, že v únoru tohoto roku omezila platforma v některých zemích včetně České republiky nabídku svých plánů předplatného. Nabídla například levnější balíčky obsahující reklamy. Ve stejném měsíci představila taktiku na potlačení sdílení hesel na více zařízeních, aby předešla prozrazování přihlašovacích údajů mimo rodinu. Tato strategie byla v květnu zavedena ve více než stovce zemí.
V USA stojí standardní plán Netflixu na dvou zařízeních a bez reklam aktuálně okolo 15 dolarů měsíčně (zhruba 350 korun), zatímco prémiová služba stojí téměř 20 dolarů (470 korun). Letos v létě Netflix odstranil základní úroveň bez reklam ve snaze přivést zákazníky k plánu s podporou reklam nebo těm dražším. Finanční ředitel Netflixu Spence Neumann uvedl, že „většina růstu našich tržeb v tomto roce pochází z růstu objemu prostřednictvím nových placených členství. A to je z velké části způsobeno naším zaváděním placeného sdílení.“
Zdražuje i Disney nebo Warner Bros. Discovery
Podle Yahoo Finance je Netflix jedinou platformou, která v letošním roce dosud nezdražila. Poslední změna pro předplatitele přišla v roce 2022. Mezitím mnoho dalších streamovacích služeb, mezi nimi i Disney, Amazon nebo Hulu, už mají vyšší platby dávno zavedené. V některých případech jde především o to, že ceny zpočátku podhodnotily, aby přilákaly nové sledující. Například od poloviny října společnost Disney navyšuje platby za samostatné prémiové úrovně Disney+ nebo Hulu.
NBCUniversal zavedl první nárůst pro kanál Peacock letos v létě, stejně jako Paramount Global za svůj nově sloučený balíček Paramount+. A v úterý společnost Warner Bros. Discovery oznámila zdražení balíčku Discovery+ bez reklam o téměř 30 procent, a to s okamžitou platností.