Tuzemská automobilka už zveřejnila veškeré detaily, které se týkají nejnovější verze oblíbeného SUV Škoda Kodiaq. Zákazníci se mají skutečně na co těšit. Prodloužený automobil nabízí více užitkového prostoru a pohodlí. Firma také zapracovala na asistentech, technologiích a na designu. Na trhu se najde jen málokdo, koho by nový Kodiaq neoslovil.
Pod kapotou se zabydlely nové typy motorů. Kromě klasického benzínu a nafty si budeme moci konečně dopřát Plug-in hybridní verzi. Škoda jde dopředu. Všechny tyto stroje přicházejí ve standardní výbavě s automatickou převodovkou. Interiér se nezadá s ničím, na co jsme byli do této doby zvyklí. Design se celkově přepracoval a my si tak můžeme užít pohled na sebevědomě vypadající kabinu, která nás pěknou řádku let nepřestane bavit.
Cenu zatím automobilka přesně nestanovila. Současný model se pohybuje v základní verzi s nejslabším motorem 1,5 TSI kolem milionu korun. Můžeme si tedy být jistí, že verze 2024 se přes tuto hodnotu hravě přehoupne. Nutno ale poznamenat, že by vyšší cena odpovídala realitě. Nový Kodiaq totiž není pouze přepudrovaný model 2022. Firma skutečně položila základy zcela novému typu SUV. Za to si zaslouží nejen obdiv, ale také náležité finanční ohodnocení.
Design
Vzhled je u nového modelu Škoda Kodiaq zcela zásadní faktor. Na první pohled se proměnil rapidním způsobem. Maska chladiče nabrala svěží tvar. Šestihranná mříž může být navíc osvětlena až 14 LED diodami. Matrix-LED světlomety se rozdělily ve dví a budí tak daleko více agresivní dojem. Přestože se SUV o mnoho nesnížilo, je jasné, že se protáhlo, a to konkrétně o 61 mm. To podporuje i zadní navržení kufru. Automobil délku podpořil také elegantní lištou na posledním oknu, která je patrná hlavně z profilu.
Interiér se výrazně zjednodušil. Palubní deska nabrala pomyslně tvar písmene X. V jejím středu máme o všem přehled na 13palcové obrazovce infotainmentu. Ostatní funkce nastavíme na novince v podobě tlačítek Smart Dials. Ty disponují integrovaným displejem. Pokud necháme všechna sedadla v přirozené poloze, vejde se nám do kufru cca 910 l. Po sklopení zadní řady se rázem objeví prostor o objemu 2105 l.
Motorizace
Benzínový stroj nabízí varianty dvou naftových a dvou benzínových motorů. K dispozici tak máme 110 kW nebo 150 kW. Novinkou je právě Plug-in hybrid, který vyrobí až 204 koní. Dalším skokem před je použití mild-hybridní technologie u motoru 1,5 TSI o výkonu 150 koní.
Verdikt
Škoda si zaslouží pochvalu. Kodiaq se stane novou vlajkovou lodí, která bude hrdě konkurovat evropskému trhu.