Automobilka Toyota se pyšní zcela novým modelem C-HR. Výrobci předělali vzhled, motorizaci a technologie. Toyota C-HR nenechá nikoho chladným. Firma sama označuje tento vůz jako ojedinělý a nerespektující pravidla. Vzhled se stal odvážnějším než kdy předtím. Zatím si můžeme vůz rezervovat. K řidičům by se snad měl dostat začátkem roku 2024.
Co si pro nás automobilka přichystala? Podle jejích slov se nám do rukou dostane: „Zcela nová ikona Toyota C-HR, ikona v nové podobě.“ Kdo by mohl odolat? Více než na dostupnost ale láká Toyota na kvalitu. Nemůžeme se tedy divit, že vůz C-HR není právě jeden z těch nejlevnějších. Poskytne nám ale výbavu, o které se málokomu sní. Technologie a asistenti nám usnadní cestování, myslel se však i na bezpečnost. Ta se posunula na opravdu vysokou úroveň.
V základu bude možné si Toyotu C-HR pořídit za cca 860 000 korun. Čím vyšší výbavu zvolíme, tím více si pochopitelně sáhneme do kapsy. Dostaneme se hravě přes milion korun. Vyplatí se tedy o modelu C-HR vůbec uvažovat? Pokud uvážíme všechna plus, která firma Toyota o svém novém voze prozradila, pak rozhodně ano. Za kvalitu, na kterou výrobci vsadili, se prostě platí. Hybrid ale dokáže nějakou tu korunu ušetřit alespoň na palivu.
Design
Toyota komentuje nový vhled slovy: „Odvážné je nyní ještě odvážnější.“ V tomto pohledu musíme dát automobilce za pravdu. Na první pohled si Toyota C-HR nezadá s žádným jiným vozem napříč konkurencí. Přední strana disponuje agresivně vyhlížející maskou, která pomyslně vytváří písmeno X. Při pohledu z boku oceníme jak 20palcová kola, tak zapuštěné kliky. Barevná kombinace černé a šedé (volba druhé je na nás) vypadá úžasně.
Zadní strana upoutává pozornost díky svému LED světlometu. Ten se táhne přes celou šířku vozu. Kabina překvapí svou jednoduchostí a intuitivním ovládáním. Vše nastavíme na volantu, nebo na 12,3palcové obrazovce infotainmentu. Výbava GR Sport navíc nabízí slušnou dávku karbonu.
Motorizace
Pod kapotou najdeme hybridní pohon. Ten se podle počtu koní dělí na označení Hybrid 140, Hybrid 200 a Plug-in Hybrid 220. Varianta 200 navíc nabízí technologií inteligentního pohonu všech čtyř kol.
Verdikt
Toyota C-HR nás přesvědčila o tom, že automobilka se žene nezastavitelně dopředu. Pokud bude tímto tempem pokračovat, evropský trh jí padne k nohám.