Kia je jedním z hlavních průkopníků elektrické mobility. Jeden z prvních kousků byl právě model EV6. Má nám dnes co nabídnout? Jedná se o zcela elektrický crossover, který nejen dobře vypadá, ale zároveň nabízí nepřeberné množství technologií a funkcí. Výrobci se zaměřili na dojezd, výkon a také na praktičnost. Lidé, kteří se bojí dlouhého čekání při nabíjení, si mohou oddechnout.
Sama značka Kia zrovna nešetří chválou při propagaci jejího elektrického vozu. Označuje ho slovy: „EV6 je zcela elektrický crossover značky Kia, který přináší novou éru a stanovuje nová měřítka mobility pro příští roky.“ Jak moc si dnes obstojí tento model v porovnání s evropskou konkurencí? Vyrovná se dravcům ze stájí jako jsou VW nebo Škoda? Podle všech dostupných informací disponuje EV6 vším, co potřebujeme pro běžný život i prvky, které jsou mnohde rozhodně nadstandardní.
Cenově se nebudeme pohybovat v nízkých částkách. Kia, která už sice není nejlevnější, ale stále se ještě drží pod evropským normálem, si za model EV6 řekne v základu až 1,24 milionu korun. Pokud si ale budeme chtít dopřát luxusnější nebo sportovnější výbavu, koupě se nám pořádně prodraží. Verze Earth PRO mohou lidé zakoupit za 1,45 milionu korun, sportovní výbava GT Line vychází na 1,52 milionu korun. Kia EV6 tedy rozhodně není levnou alternativou k soudobým elektrickým automobilům. Pojďme se na ni podívat zblízka.
Design
Celé auto vypadá nadmíru sportovně. Přední maska využívá ostrých tvarů a tenkých LED světel. Ostrý nárazník celou tuto filozofii podtrhuje. Z boku nás zaujmou zapuštěné kliky, které k elektrickým automobilům už tak nějak patří. Zadní strana se postará o to, že EV6 na silnici pokaždé poznáme. Může za to zvednutá karoserie, kterou po celé šířce lemuje rudý světlomet.
Kabina na nás překvapí jednoduchostí a čistotou. Vše ovládáme na dvou 12,3palcových displejích. EV6 se zcela ponořila do digitální doby. Manuální ovládání čehokoli je spíše raritou. Středová konzole byla navržena s maximálním důrazem na pokrokový design.
Motorizace
Všechny tři výbavy nabízí shodný dojezd, a to 528 km. To už je příjemný standard. Základ a verze Earth PRO dodají výkon až 229 koní. GT Line umí vykouzlit až 325 koní. Na silnici nuda nebude. Na 80 % kapacity baterie si počkáme jen 18 minut.
Verdikt
EV6 rozhodně patří mezi ta auta, na která bychom neměli při výběru elektromobilu zapomínat.