Německá firma VW nabízí ve svých řadách mnoho skvělých modelů. Ideálním parťákem do města je ale model Taigo. Jedná se o SUV kupé, které si pro nás přichystalo mnoho technologických novinek a také pořádnou dávku praktičnosti. Exteriér zaujme svou masivností, interiér zase svým smyslem pro detail. Cenově by nás model Taigo nemusel zrovna zruinovat.
SUV Taigo si vzalo jako své typické poznávací znamení linii karoserie kupé. Celkově tak model působí sportovně a elegantně zároveň. Hodí se tedy pro všechny příležitosti. Interiér využívá poslední designové trendy, které VW do svých vozů implementuje. Výkon není zrovna z nejmenších, musíme ale počítat s tím, že pokud sáhneme po základní verzi, ta pravá síla nám zůstane zapovězená. VW je skutečným odborníkem na udávání cen svých vozů. Abychom tedy dostali alespoň trochu slušnou výbavu, musíme si z účtu vybrat trochu víc.
Cena za naprostý základ činí cca 570 000 korun. To svým způsobem není zase tolik, pokud si uvědomíme, že nám bude v garáži stát zbrusu nový vůz od značky VW. Pokud ale sáhneme po této variantě, motor nám nabídne pouze 95 koní. Mnoho funkcí se navíc dokupuje. Výsledek by byl tedy stejný, jako bychom měli chytrý telefon bez internetu. Skvělá výbava R-Line se na trhu objevuje za 800 000 korun. To už je skutečně hodně peněz. Pojďme se na model Taigo podívat zblízka.
Design
Vzhled nás nenechá chladnými. VW zkrátka ví, jak se dělají pěkná auta. Přední část působí díky masivní masce chladiče nanejvýš sportovně. Poznávacím znakem auta Taigo je i pomyslný motýlek na nárazníku. Z boku oceníme převážně linii karoserie kupé. Zadní strana využívá jeden rudy světlomet, který se táhne po celé šířce auta. Spodní část si pro nás připravila masivní koncovky výfuku. S těmi ale počítejme jen ve vyšší výbavě.
Interiér nabízí pohled na typické VW. Takhle si představujeme kabinu, která nabízí maximální luxus a pohodlí. Přímo za volante na nás čeká 8palcový digitální kokpit. Kufr umí nabídnout až 440 litrů. Pokud sklopíme sedadla, bude to samozřejmě trojnásobně více.
Motorizace
Základním motorem se stal jedničkový benzín, který umí vyrobit 95 koní. Mnoho zábavy s ním ale nečekejme. Pokud si budeme chtít pořídit silnější, čeká na nás až 110 koní. R-Line ale nabízí 1,5litrovou verzi, která nabízí až 150 koní.
Verdikt
Výkon sice není nejsilnější, celkově ale Taigo působí velice solidním dojmem. VW odvedl dobrou práci.