Dlouhých třináct let trvalo, než svého času prestižní italská automobilka Lancia představila zase nějaké nové auto. Nyní se tak stalo a zákazníci se již můžou těšit na novou generaci malého městského hatchbacku Ypsilon.
Sice se bude (alespoň několik let) nabízet rovněž se spalovacími motory, ale první okamžiky slávy zažívá jako čistý elektromobil.
Délka vozu činí 408 centimetrů, šířka dosahuje 176 a výška 144 centimetrů. Přední kola pohání elektromotor s výkonem 154 koňských sil a točivým momentem 260 Nm. Vysokonapěťová baterie má využitelnou kapacitu 51 kWh, což má podle testovacího cyklu WLTP vystačit na ujetí 403 kilometrů. Z 20 na 80 procent se má baterie u stojanu se stejnosměrným proudem dobít už ua 24 minut.
Tyto komponenty, stejně jako řadu dalších, sdílí nová Lancia Y s příbuznými vozy dalších značek koncernu Stellantis. Tedy například Peugeotem e-208 nebo Opelem e-Corsa.
Interiér, jak ukazují přiložené fotografie, je ale zcela svébytný. Kromě dvou displejů umístěných vedle sebe (ale na rozdíl od řady konkurentů vzájemně nepropojených) je jeho dominantou kruhová podložka s integrovanou indukční nabíječkou telefonů.
Zatímco dosavadní generace vozu Lancia Ypsilon se prodávala výhradně v Itálii, nové auto si budou moci koupit zájemci i v dalších evropských zemích. Nejprve se na trh uvede v Nizozemsku a v Belgii, následovat mají Francie, Španělsko a Německo.
Ypsilon je teprve počátek modelové ofenzívy Lancie. V roce 2026 by se měl představit fastback Gamma a o další dva roky později hatchback Delta ve velikosti aut nižší střední třídy. Právě v onom roce 2028 se už má Lancia stát plně elektrickou značkou.