Firma Triumph zařadila do svého portfolia model Scrambler 1200 X. Takhle motorka nás zaujme nejen vzhledem, ale také vlastnostmi. Jedná se o typický Scrambler v podání společnosti Triumph. To znamená, že se nám dostane prvotřídní kvality a také jisté dávky prestiže. Novinka navíc dostala několik úprav, které zpříjemňují jízdu na silnicích. Rok 2024 bude stát za to.
Jak sama firma říká: „Novinka přináší mnohem více z toho, co dělá Scrambler 1200 X tím pravým unikátním strojem.“ Znamená to tedy, že i přes fakt, že se jedná o model, který už ve svých řadách společnost nějakou dobu má, dostane se nám zcela nového přístupu. I to je základ úspěchu. Typ Scrambler 1200 X tedy vychází ze svého předchůdce, nabízí ale hned několik zcela zásadních úprav. Tou první a nejvýraznější zároveň je dozajista snížená výška sedla. Řidič si tak může vychutnat jízdu mnohem více. Co dalšího si pro nás stroj 1200 X připravil?
Na finální cenu si budeme muset ještě nějaký ten čas počkat. Víme sice, že značka Triumph rozhodně není levnou záležitostí, je ale také jasné, že po ukončení výroby modelu XC by právě novinka X měla cenu lehce snížit. Dražší variantou stále zůstane model XE. Pojďme se tedy podívat, co přesně si pro nás motocykl Scrambler 1200 X připravil za novinky.
Design
Klasický Scrambler v podání firmy Triumph. Přední část nás zaujme kulatým LED světlometem a pořádnou vidlicí. Cestou k zadní části se zastavíme u nádrže. Ta nabízí pohled na označení Triumph a část britské vlajky, která svou podstatou připomíná písmeno X. Výška sedla, jak jsme si už řekli, se snížila. Nově dosahuje hodnoty 820 mm. Dva vývody výfuku se drží těsně pod sedačkou a vytváří tak efekt tolik typický pro Scrambler.
Specifikace
Tahle mašina váží 228 kg, což by možná na první pohled moc lidí netipovalo. Přední kolo dosahuje průměru 21 palců, zadní pak 17 palců. Přední vidlice nabízí zdvih 170 mm, zadní rovněž. Přední brzdové kotouče nabraly na průměr 310 mm, zadní kotouč 255.
Motorizace
V rámu je zasazený klasický motor 1200. Ten dá dohromady výkon až 90 koní a krouticí moment 110 Nm. Na sinici si pěkně přede, v terénu se umí proměnit v bestii.
Verdikt
Musíme firmu Triumph pochválit. Scrambler 1200 X je skutečně vlajkovou lodí, která nás jen tak nepřestane bavit.