LCK odložilo druhý zápas utkání mezi T1 a FearX po neustálých problémech s pingem. Oficiální oznámení přisuzuje problémy ve hře sérii DDoS útoků, které údajně cílily na servery League of Legends umístěné v Koreji a používané k hostování soutěže.
V zápase mezi týmy T1 a FOX hráči hlásili zvýšené hodnoty pingu, což vedlo k několika pauzám ve hře. I přes snahu o stabilizaci sítě se LCK rozhodlo druhou hru zápasu odložit.
Překvapivě však jen o několik hodin později LCK odvysílalo druhou hru poté, co se oba týmy dohodly na pokračování zápasu. Stalo se tak ale za zavřenými dveřmi. Toto nečekané rozhodnutí zanechalo mnoho fanoušků nepřipravených. K vysílání totiž došlo po korejské půlnoci. Pro většinu místních fanoušků tak bylo náročné sledovat závěr zápasu v reálném čase.
Po skončení zápasu LCK oznámilo, že po zbytek týdne přejde na předtočené zápasy s cílem zmírnit dopad probíhajících poruch na zážitek z živého hraní.
V posledních několika týdnech byly útoky DDoS, které se často poznají podle prudce rostoucího pingu, trvalým problémem korejské herní komunity. Podle novináře Ashleyho Kanga z Korizon Esports bylo hraní v sólové frontě na korejském serveru vážně postiženo. Přičemž významní streameři a profesionální hráči se rozhodli přestat hrát.
Co je to DDOS útok?
K útoku DDoS dochází, když mnoho zařízení spolupracuje, aby narušilo normální fungování webové stránky nebo v tomto případě sítě tím, že je zaplaví větším množstvím dat, než jsou schopny zvládnout. Tato záplava provozu ztěžuje cílovému systému zpracování běžných požadavků, což způsobuje jeho zpomalení nebo pád.
[OFFICIAL] All remaining #LCK matches this week will be held privately, recorded, and then broadcasted later.
— Ashley Kang (@AshleyKang) February 28, 2024
Earlier today, #LCK was attacked by DDOS which postponed games indefinitely. pic.twitter.com/UKU9vg7hYt
Předchozí a podobný incident, ke kterému došlo 25. února, vedl k sedmihodinovému zápasu mezi DK a DRX. Tehdy hráči museli snášet nepříjemnosti při čekání na pódiu. Fanoušci, nepochybně také unavení, pozorovali znuděné hráče z míst k sezení. Ačkoli se funkcionáři původně odvolávali na problémy se sítí, LCK se nyní veřejně omluvilo za narušení, které útok DDoS způsobil fanouškům i hráčům.
„Uznáváme, že naše neadekvátní reakce způsobila majitelům vstupenek na druhý zápas značné narušení,“ uvedlo LCK.
LCK rovněž sdělilo svůj závazek problém řešit. Podělilo se o to, že během dvou dnů ligového odpočinku po DDoS útocích provedl okontrolu sítě. Formulovalo různá opatření. Přestože liga stále aktivně zkoumá a zavádí účinná opatření, aby zajistila příjemné prostředí pro fanoušky LCK i do budoucna, uznává také, že útočníci mohou vyzkoušet další přístupy.