Firma Peugeot se v posledních letech řadí na čelní příčky v oblasti inovací a designu. Její vozy se posouvají výše i v cenících. Malý hatchback, který nabízí veliké srdce. Na první pohled zaujme specifickým designem, postupně odhalí všechny praktické vlastnosti. Na trhu se objeví ve třech motorizacích. Fanoušci zelené energie si přijdou na své. K mání je totiž i elektrická varianta.
Francouzská automobilka opět otřásla trhem. Dodala na něj totiž autíčko, které se hodí jak do měst, tak mimo ně. Pokud nemáme přehnané nároky na velikosti aut, model 208 by nám rozhodně neměl uniknout z hledáčku. Kromě praktických vlastností si nás ale získá 208 také svým vzhledem. Přestože se drží nové linky automobilky Peugeot, dává najevo i svou sportovní stránku. Co na tom, že výkon rozhodně sportovním žihadlům neodpovídá. Důležité je, jak se za volantem budeme cítit. V malém lehkém hatchbacku toho zažijeme skutečně hodně.
Cena startuje na 440 000 korun. To je vcelku dost, pokud si navíc uvědomíme, že za tyto peníze dostaneme nejnižší výkonností model, který může nabídnout jen 55 kW. Dostat se ale můžeme mnohonásobně výše. Když si bude chtít zákazník pořídit nejsilnější verzi v elektřině, zaplatí za ni přes milion korun. Vyplatí se tedy vůbec „investice“ do modelu 208? Pojďme se podívat, co nám může nabídnout.
Design
Přední maska nás zaujme převážně rozložením mříže. Ta se v zelené variantě kombinuje s barvou karoserie. Vzniká tak silně sportovní dojem. Pověstné „lví tesáky“, které většinou vystupují přímo z LED světlometů, se zde dostaly mnohem níže do oblasti nárazníku. Z boku musíme ocenit hlavně jednoduchou linii. Zadní strana Nabízí pohled na rudí světlomety rozdělené do tří pruhů na černém podkladu. Na liště navíc vyniká nápis Peugeot.
Interiér potěší svou jednoduchostí a kvalitou. Automobilka se nebála využít karbonové materiály, které ve spojení s lesklou palubní deskou vytvářejí silnou sportovní dynamiku. 208 nabízí základní kapacitu kufru až 352 litrů. Po sklopení sedadel se ale můžeme dostat až na 1163 litrů.
Motorizace
Benzín PureTech přichází s 1,2litrovým motorem a výkon 75 a 100 koní. Hybrid se stejnou spalovací jednotkou zvládne až 136 koní. Elektromobil zvládne koní až 156.
Verdikt
Peugeot ukázal, že se nebojí výzev. Model 208 je toho důkazem.