Před několika měsíci představila automobilka Škoda Model Kodiaq v úplně novém provedení. Jak si dneska tato poslední generace stojí? Škoda zveřejnila ceník i všechny výbavy, které jsou zatím k mání. Kodiaq se může chlubit osobitým designem, a hlavně extrémně pokrokovými technologiemi. Jízdní asistenti, bezpečností asistenti, vše, na co si vzpomeneme, Kodiaq má.
Na první pohled jasné, že Škoda prohnala její ikonické SUV pořádnou dávkou úprav. Design mluví sám za sebe. Kodiaq působí robustněji a celkově mnohem více sebevědomě. Exteriér nabral více sportovních detailů, interiér zase potěší svým smyslem pro pohodlí a luxus. Ten je v podání koncernu opět na vysoké úrovni. Mezi top systémy patří například asistovaná jízda, automatické parkování nebo například Front Assist, který zabraňuje srážkám chodců. Mezi klasiky už se řadí hlídání mrtvého úhlu nebo proaktivní ochrana.
Cena zcela odpovídá kvalitě, takže nás nijak nepřekvapila. Za základní výbavu si Škoda řekne něco málo přes milion korun. Pokud si ale budeme chtít dopřát a vybavit se na cesty verzí Exclusive Selection, budeme si muset připravit cca 1,285 milionu korun v základu. Po přidání několika dalších prvků se snadno dostaneme až na 1,5 milionu korun. Je to sice hodně peněz, Škoda na nás ale opravdu nešetřila. Kodiaq má co nabídnout. Pojďme se na něj podívat pořádně zblízka.
Design
Přední část se vyznačuje masivní maskou s nově konstruovanou mříží. Celkově tak Kodiaq působí robustním a lehce sportovním dojmem. Krásně se tak vyjímají 20palcová kola s typicky tvarovanými disky. Vzhledem k tomu, že se SUV protáhlo, nepřekvapí nás dekorativní panel nad zadními světlomety. Ty se navíc propojily lištou, která tak podtrhuje nápis Škoda.
Interiér, jak jsme si řekli, působí velice prémiově a luxusně. Na palubní desce vyniká obří obrazovka infotainmentu. Všechny pruhy ambientního osvětlení se k této obrauovce sbíhají. Zcela zmizela řadící páka. Ovládání automatické převodovky najdeme za volantem. Místo ní výrobci zvolili dobíjecí panel pro telefony. Kodiaq nabízí až 7 míst k sezení.
Motorizace
Pod kapotou zatím můžeme najít jeden typ motoru. Je jím dvoulitrový diesel s výkonem 110 kW a krouticím momentem 360 Nm. Druhý, stejný, vyprodukuje výkon až 142 kW a 400 Nm.
Verdikt
Škoda se převedla v nejlepším světle. Kodiaq válcuje trh.