Někdy kolem Nového roku se BMW pochlubilo novým modelem M5 Touring. Slibovalo extrémní výkon a slušné pohodlí. To, co se ovšem dostalo z vrat výrobny, vzalo dech i těm nejzarytějším odpůrcům. BMW M5 Touring nás dostane designem, luxusem, technologiemi a v neposlední řadě také výkonem. Měli bychom zbystřit. Nové vozidlo německého giganta je tu.
Na první pohled je jasné, že se na modelu BMW M5 Touring nešetřilo. Z toho se také odvozuje jeho cena. Výrobci se celkově vytasili s dieselovým, elektrickým a hybridním motorem. Každý z nich nabízí docela něco jiného. Záleží, co od svého vozu majitel očekává. Vozidlo ale nenadchne pouze svou silou. Interiér se nám dostane okamžitě pod kůži. Elegance se zde mísí se závodními rysy. Pominout bychom samozřejmě neměli ani praktičnost. Kapacita kufru dokáže zaujmout i ty nejnáročnější zákazníky.
Cena odpovídá kvalitě. Navíc si jako vždy zaplatíme i za to, že se vozíme v BMW. Základní motorizace 520d nás vyjde na cca 1,57 milionu korun. Pokud sáhneme po výkonnější verzi 520d xDrive, čeká na nás cenovka 1,63 milionu korun. Nejvíce ale naší peněžence zatopí elektrické vozy. Základní vychází na 1,8 milionu korun, elektrické M60 pak na 2,5 milionu korun. Jak jsme řekli, záleží, co od auta očekáváme. Pojďme se nyní podívat na to, co nám nové BMW 5 Touring nabízí.
Design
Vzhled udivoval lidi už v době, kdy se po celém voze rozprostíralo maskování. Přední maska dostala mnohem ostřejší tvar, a to včetně ikonických ledvinek. Z boku nás zaujme ostrý profil nárazníku a lomené linie karoserie. Ani ze zadní části se nám nové BMW M5 Touring nezprotiví. Obří světlomety navazují na linie kufru, spodní část je opatřena stylovými koncovkami nárazníku.
Interiér nadchne snad úplně všechny. Pravidelně zakřivený volant s dotykovými funkcemi, obří obrazovka infotainmentu spojená s přístrojovým panelem, dobíjecí lišta a prvotřídní materiály. To je pouze skromný výčet prvků, které propůjčují modelu BMW M5 Touring nadčasovost a sportovní dravost. Kapacita tohoto sportovního modelu dosahuje až 1700 litrů.
Motorizace
Jak jsme si již řekli, na trhu se objeví celá škála motorů. Elektromotor pod kapotou zajistí základní verzi výkon až 340 koní a točivý moment 400 Nm. M60 dokáže vymáčknout 601 koní a 795 Nm. 520d nabízí 197 koní v kombinaci s elektromotorem. Je tedy jasné, že M verze, jako vždy, kraluje všem.
Verdikt
Nové BMW M5 Touring nemá na trhu konkurenci. Tohle auto se umí přihlásit o slovo.