Hyundai je firma profilující se jako všeuměl, který dokáže vyrobit masivní SUV i malý městský hatchback. My se dnes zaměříme na druhý segment. Řady společnosti posílil model, za který budou vděční všichni obyvatelé měst, kteří potřebují malé a hbité vozítko. Pořizovací cena není drastická a technologie jsou více než ucházející. Model i20 má rozhodně čím zaujmout.
Sama firma si při propagaci tohoto malého hatchbacku dost věří. Vyjadřuje se o něm slovy: „Dynamický a výrazný nový Hyundai i20 nastavuje nová měřítka v segmentu malých vozů. Tento malý vůz kombinuje spoustu chytrých technologií, jako jsou nejlepší funkce konektivity ve své třídě a bezpečnostní paket, který patří k nejkomplexnějším ve své třídě.“ Jak sami můžeme vidět, i20 dokáže nabídnout skvělý výkon za rozumnou cenu. Vyplatí se tedy koupě tohoto městského hatchbacku?
Cena rozhodně nestartuje na nějaké závratné částce. Abychom si mohli Hyundai i20 pořídit, budeme si v základu připravit cca 340 000 korun při využití akční ceny. To je na zbrusu nové auto podobných kvalit vcelku ucházející. Pokud akci nevyužijeme, stojí i20 380 000 korun. Pokud si budeme chtít dopřát nejvyšší výbavu a hybridní pohon, dostaneme se rázem na 590 000 korun. To už je sice dost, stále bychom ale u konkurence zaplatili o mnoho více. Pojďme se podívat, co si pro nás i20 připravila.
Design
Musíme uznat, že Hyundai si s designem modelu i20 skutečně vyhrál. Na první pohled nás zaujme sportovnosti i dynamika. Pokud si navíc navolíme barvu Lime Metallic, budeme si rázem připadat jako na závodním okruhu. Firma hodnotí design slovy: „Dynamický, výrazný a smyslně sportovní – Model i20 s osvěženým designem nyní nastavuje nová měřítka ve svém segmentu díky dynamickému vzhledu, který na silnici upoutá pozornost.“
Interiér zaujme Jednoduchostí. Nutno poznamenat, že exteriér vyhlíží mnohem více sportovně. Kabina se vyznačuje spíše dynamickým dojmem. To ovšem neplatí pro sedadla. Ta svým skořepinovým tvarem podrží v každé zatáčce. Kufr nabízí sám o sobě kapacitu 352 litrů. Ideální velikost.
Motorizace
Pokud sáhneme po 1,2litrovém čtyřválci, čeká na nás 84 koní a 117 Nm točivého momentu. Jedničkový tříválec s hybridní technologií nabízí až 120 koní a 171 Nm. Do města se pochopitelně hodí spíše hybrid. Oba motory ale odvádí práci dobře.
Verdikt
Ideální hatchback do města i mimo něj. Hyundai i20 si získá srdce všech řidičů.