Motoristé, kteří si kupují elektromobil, nemusejí mít v drtivé většině obavu, že by v průběhu běžného životního cyklu takového vozidla byli nuceni vynakládat velké částky na výměnu vysokonapěťové baterie.
Vyplývá to z dat organizace Recurrent Auto, která vyšla z dat o více než dvaceti tisících provozovaných elektromobilů.
V průměru jen 2,5 procenta vozidel s pohonem na elektřinu potřebovalo výměnu baterie. Je logické, že čím je daný elektromobil mladší, tím menší je pravděpodobnost, že by jeho baterie dosloužila a musela být vyměněna. Zatímco v případě vozů vyrobených před rokem 2015 podstoupilo výměnu baterie 13 procent, automobily smontované po roce 2016 potřebovaly tento servisní úkon jen v jednom procentu.
Souvisí to například s tím, že dříve měly baterie jiné chemické složení a rovněž se v daleko větší míře než nyní používaly baterie bez kapalinového chlazení a s méně účinným řízením jejich teploty. V této oblasti navíc vývoj pokračuje dále a lze očekávat, že degradace baterií ve vozidlech bude i po letech provozování ještě nižší dnes.
Studie zmiňuje rovněž to, že mezi lety 2015 až 2022 vzrostly kapacity použitých baterií v porovnání o 122 procent.