Tuzemské zastoupení francouzského Peugeotu oficiálně uvedlo na trh dvě varianty pohonu třetí generace oblíbeného rodinného vozu 3008. Kromě mildhybridního agregátu, který vůz v drtivé většině pohání díky spalování benzínu, mají zákazníci momentálně na výběr jednu verzi plně elektrického pohonu.
Jedná se o variantu s pohonem pouze předních kol a s menší kapacitou baterie. Toto auto, které má baterii 73 kWh, výkon motoru 210 koní a dojezd 524 kilometrů, lze získat u tuzemských dealerů od 1.119.000 Kč. Pokud by zákazník žádal lépe vybavenou verzi GT, pak by musel připlatit dalších sto dvacet tisíc korunn.
Příští rok přijdou na trh další dvě varianty s větší baterií a tudíž logicky i vyšší cenou. Dlouhý dojezd 680 kilometrů poskytne verze také s pohonem pouze dvou kol, ale větší baterií 98 kWh. Mimochodem, větší baterie má stejnou délku a šířku jako ta menší. Liší se pouze zvýšenou výškou o půldruhého centimetru.
Nejdražší variantou se stane verze s pohonem všech kol a větší baterií. Vyšší výkon 320 koní se logicky projeví i v hodnotě dojezdu. Má činit 527 kilometrů v režimu WLTP.
Tyto připravované verze budou navíc disponovat i funkcí V2L. To znamená, že energii z baterie vozidla půjde využít také pro napájení jiných spotřebičů výkonem do 3 kW.
Oproti dřívějším elektromobilům Peugeotu má teď řidič v elektrickém modelu 3008 možnost volit míru rekuperačního zpomalování pomocí pádel u volantu. K dispozici jsou tři stupně.
Zlepšila se také rychlost dobíjení. Stejnosměrný proudem to jde až do 160 kW. Palubní nabíječka pro střídavý proud má standardně výkon 11 kW, za příplatek lze získat 22 kW.
Čistě elektrickou jízdu (až 85 kilometrů) zajistí i další připravovaná verze tohoto vozu. Plug-in má kapacitu baterie 21 kWh. Kombinovaný výkon spalovacího agregátu a elektromotoru je vyčíslen hodnotou 195 koní. Ani cenovka této verze zatím známa není.