Automobilka Volvo, která má sice švédský původ, ale nyní je v čínských rukách, zažívá v posledním období dobré časy.
Jeho prodeje táhnou vzhůru elektrické modely. Jednak ty s plug-in hybridním pohonem a jednak čistě elektrické. Z nich je naprostou jedničkou menší SUV EX 30, kterého se v samotném červnu prodalo přes 11 000 kusů, ve druhém čtvrtletí cca 33 000 kusů a během prvního pololetí 48 000 exemplářů. Vzhledem k tomu, že celkové prodeje čistě elektrických vozů značky Volvo od ledna do června činí přes 90 000 jednotek, tak má model EX30 v tomto segmentu nadpoloviční podíl.
Značce se ale také daří prodávat plug-in hybridní typy vozů. 82 000 prodaných kusů ale znamená meziroční nárůst jen 7 procent, což zajistilo podíl na celkových prodejích Volva 21 procent. Plně elektrické typy automobilky již mají podíl 23 procent a dohromady tak zaujímají z celkového prodejního mixu bezmála pětačtyřicetiprocentní díl.
Nejvíce se s elektromobily daří Volvu v Evropě. Tam se s plug-in hybridním nebo plně elektrickým pohonem prodávají dva ze tří vozů značky. Pro zajímavost – v USA mají elektromobily na prodejích Volva podíl jen něco málo přes jednu třetinu.