PepsiCo vykázala ve druhém čtvrtletí vyšší než očekávané zisky, ale poptávka zákazníků po občerstvení a nápojích nadále klesá.
Poptávka po pochutinách Frito-Lay v Severní Americe byla během tohoto čtvrtletí „utlumená“ a objem prodejů klesl o 4 %. Předseda představenstva a generální ředitel Ramon Laguarta uvedl, že společnost plánuje v druhé polovině roku zvýšit propagaci a reklamu.
PepsiCo earnings beat estimates, but U.S. demand weakens https://t.co/c8VGeOLpgK
— CNBC (@CNBC) July 11, 2024
Vysoké ceny jsou hlavním důvodem nižších prodejů. Jak píše agentura AP, průměrná cena za 453 g bramborových chipsů v USA dosáhla letos 6,63 dolaru. PepsiCo uvedla, že zákazníci jsou nyní citlivější na cenu a přecházejí na levnější značky nebo nakupují ve slevových obchodech.
Společnost doufá, že se jí podaří nalákat zákazníky zpět pomocí akcí a viditelnějších propagačních akcí v obchodech. Zaměřuje se také na zvýšení prodeje svých zdravějších značek, jako jsou PopCorners, Smartfood a SunChips, které rostou rychleji než zbytek jejího portfolia.
Zisk PepsiCo vzrostl o 12 % na 3 miliardy dolarů, což je 2,28 dolaru na akcii po úpravě. Wall Street očekávala zisk 2,16 dolaru na akcii. Společnost uvedla, že pokračující snaha o efektivnější provoz – včetně snížení odpadu a větší automatizace výrobních závodů – podpořila zisky, píše Seattle Times.
Celkové tržby vzrostly o méně než 1 % na 22,5 miliardy dolarů, což bylo mírně pod očekávanými 22,59 miliardami dolarů. PepsiCo nyní očekává organický růst tržeb o 4 % za celý rok, což je změna oproti předchozímu výhledu „alespoň 4 %“.