Americký výrobce elektromobilů Lucid hodlá v blízké budoucnosti prodávat milion kusů ročně. V rozhovoru pro CarBuzz to uvedl generální ředitel společnosti Peter Rawlinson.
Dopomoci jí k tomu mají nové typy elektrických vozidel, které uvede na trh. Zatím si zákazníci můžou koupit jediný model – sedan Air. Brzy ale vstoupí na trh sedmimístné velké SUV Gravity a připravuje se levnější typ vozu. Jeho cenovka by podle Rawlinsona měla být zhruba o dvacet tisíc dolarů nižší než v případě vozu Air. Ten nyní v nejlevnější verzi stojí 69.000 dolarů.
Rawlinson chce snížení cen svých aut v budoucnosti dosáhnout především díky orientaci na náklady na baterii. Ta v současnosti činí více než 40 procent z celkové výrobní ceny.
Je to podle něj lepší cesta, než kterou se vydává například Tesla. Ta šetří náklady díky využívání většího počtu odlévaných velkých dílů. Jenže, tím se podle Rawlinsona ušetří jen něco přes sto dolarů, zatímco u baterií to můžou být tisíce.
Již nyní dosahuje vůz Air lepších hodnot dojezdu s menší nebo stejně velkou baterií jakou mají vozy konkurentů. Třeba verze modelu Air Pure modelového roku 2025 zvládne na jedno nabití své baterie s kapacitou 84 kWh ujet více než 650 kilometrů. To znamená, že na ujetí pěti mil (osmi kilometrů) stačí vozu jediná kilowatthodina. Pro srovnání BMW i5 M60 na stejné množství energie ujede jen 5,26 kilometru.