Přední světový výrobce lihovin Diageo se sídlem v Londýně podle stanice Fox Business vykázal první propad tržeb od začátku pandemie covidu-19, a to především kvůli slabým prodejům v Latinské Americe a Karibiku. Spotřebitelé podle společnosti šetří a podíl na tom mají i problémy se zásobováním. Informují o tom také televize CNBC a list The Guardian.
Největší světový výrobce lihovin Diageo podle Fox Business zaznamenal první propad prodejů za poslední čtyři roky. Jeho čisté organické tržby klesly od začátku roku do 30. června o 0,6 procenta. Celkové čisté tržby firmy se propadly o 1,4 procenta.
Provozní zisk Diageo klesl v tomto období o 4,8 procenta na 6 miliard dolarů. Akcie společnosti se během jedné chvíle po úterním oznámení propadly o 10 procent. Nakonec se však obchodovaly o 5,08 procenta níže, píše CNBC.
Diageo needs to raise shareholder spirits – and fast https://t.co/PKxqUIQ5rJ
— The Guardian (@guardian) July 30, 2024
Hlavní příčinou těchto výsledků jsou slabé prodeje lihovin v Latinské Americe a Karibiku, kde se tržby propadly o 21,1 procenta. Generální ředitelka společnosti Debra Crew uvedla, že spotřebitelé v těchto regionech utrácejí za lihoviny opatrněji.
„Hlavním hnacím motorem (propadu tržeb) byl podstatně slabší výkon v regionech Latinské Ameriky a Karibiku, které tvoří 8 procent organických čistých tržeb společnosti Diageo,“ napsala společnost ve své předběžné výroční zprávě.
Žádná katastrofa
Crew přiznala, že letošek byl zatím náročný pro společnost a celé odvětví kvůli makroekonomické a geopolitické volatilitě. Společnost má podle ní navíc problémy s doplňováním zásob v Severní Americe.
„Nedávné výsledky společnosti Diageo jsou zklamáním, ale ne katastrofálním,“ okomentoval zprávu Chris Beckett, vedoucí výzkumu zaměřeného na akcie u společnosti Quilter Cheviot. Příjmy firmy označil za relativně stabilní. Klesly mírně o jedno procento.
Situaci v Latinské Americe ale označil za znepokojivou. Společnosti nicméně pomohly silnější prodeje značky piva Guinness hlavně ve Velké Británii a v Irsku. Globálně se více než zdvojnásobily také celoroční prodeje nealkoholické varianty Guinness 0.0.
Organické tržby Diageo na evropských trzích vzrostly podle The Guardian o 3 procenta. Firma uvedla, že se zaměří na zlepšení výkonnosti na krizových trzích a zvýší výdaje na marketing o 4 procenta se zaměřením na tequillu a pivo.
Společnost Diageo byla založena roku 1997 v Londýně. Specializuje se například na skotskou whisky, tequillu a další lihoviny.