Investice do umělé inteligence mají v budoucnu představovat významné výdaje americké společnosti Meta. Vyšší než očekávané příjmy z reklamy však stačily k ujištění investorů, že podnikání firmy jde správným směrem. Napsal o tom web Chron s odkazem na zpravodajský server ABC News.
Americká internetová společnost Meta Platforms, provozovatel sociálních sítí Facebook, Instagram a komunikační platformy WhatsApp, překvapila silnými finančními výsledky z druhého letošního čtvrtletí, uvádí Chron.
Čistý zisk meziročně zvýšila o 73 procent na 13,5 miliardy dolarů (asi 317 miliardy korun). Překonala tak očekávání analytiků v průzkumu LSEG, kteří odhadovali nárůst čistého zisku v tomto období na 38,3 miliardy dolarů.
Facebook parent Meta posts stronger-than-expected Q2 results, sending shares higher after hours. https://t.co/LVM7ikrvft pic.twitter.com/H4XkyUSGjY
— Major Digest (@major_digest) August 1, 2024
Tržby Mety vzrostly ve zmíněném období o 22 procent na 39,1 miliardy dolarů. „Měli jsme opravdu silné čtvrtletí a Meta AI je na dobré cestě k tomu stát se nejpoužívanějším asistentem umělé inteligence na světě,“ řekl její CEO Mark Zuckerberg.
Optimální finanční výsledky ovlivnila hlavně reklamní divize Mety. Její tržby se v druhém čtvrtletí zvýšily o 22 procent na 38,3 miliardy dolarů. Na celkových tržbách se tak reklamy podílely asi z 98 procent. Firma zveřejnila i odhady na třetí čtvrtletí.
Obří výdaje? Nevadí
Očekává tržby v rozmezí od 38,5 do 41 miliard dolarů. Současně oznámila masivní výdaje na umělou inteligenci. Investice do této technologie jsou v dnešní době hlavním hnacím motorem růstu hodnoty velkých technologických společností.
Vyhlídka na prudce rostoucí výdaje může investory vyděsit, píše ABC. Uspokojivé čtvrtletní výsledky Mety ale ukazují, že si to může dovolit, alespoň tedy prozatím. Kromě toho, jak píšeme výše, investice do AI jsou vítanou strategií v podnikání.
„Pokud společnost dokáže vykázat silné výsledky ve své hlavní činnosti (v případě Mety reklama), její investice do umělé inteligence budou vnímány pozitivněji,“ vysvětlila Debra Aho Williamson, analytička a zakladatelka společnosti Sonata Insights.
„Pokud hlavní byznys začne vykazovat nějaké známky slabosti – jak jsme minulý týden mohli pozorovat v případě YouTube mateřské společnosti Alphabet – pak se akcie (dané firmy) mohou zdát riskantnějšími,“ pokračovala Aho Williamson.
Meta se podle ní od ostatních technologických gigantů liší právě tím, že generuje obrovské příjmy z reklamy. Ty pak využívá k investicím do AI, kterou využívá k vylepšení vlastností reklam. S její pomocí také vytváří nové funkce, možné budoucí tahouny příjmů.