Na dálnici D1 u Jihlavy začala rekonstrukce mostu, který prošel modernizací před pouhými devíti lety. Tato neplánovaná oprava způsobuje dopravní komplikace a zpomalení provozu na jednom z nejfrekventovanějších úseků dálnice. Každý den tudy projede přibližně 40 tisíc vozidel, z toho čtyřicet procent tvoří těžká nákladní doprava.
V roce 2015, během modernizace tohoto úseku D1, odhalili stavebníci závažné poškození mostní konstrukce. Tehdy se rozhodlo pouze pro částečné opravy, aby se nezdržel harmonogram prací na dalších úsecích. Nyní však most vyžaduje komplexní rekonstrukci. Práce začaly tento týden a budou rozděleny do dvou fází. V roce 2024 se opraví most ve směru na Prahu, na jaře příštího roku ve směru na Brno.
Rekonstrukce zahrnuje odstranění starých vyrovnávacích a přechodových železobetonových desek, obnovu nosné konstrukce a izolace, a také pokládku nového asfaltového povrchu. Náklady na opravu se odhadují na 45 milionů korun. Tyto práce jsou nezbytné pro udržení mostu v provozu na dalších deset let, informuje iDNES.
Pro řidiče znamená oprava snížení rychlosti na 80 km/h a jízdu ve dvou zúžených pruzích v obou směrech. Dopravní omezení bude platit až do konce října, s přestávkou během zimního období, kdy bude provoz v tomto úseku bez omezení. Silničáři slibují, že do poloviny června 2025 bude most kompletně zrekonstruován.
Jak připomínají Novinky, podobné problémy řeší také most Šmejkalka na 24. kilometru D1. I zde došlo v minulosti jen k částečné rekonstrukci kvůli památkovým požadavkům na zachování původního oblouku. Plná rekonstrukce mostu se plánuje na příští rok, zatím je na tomto úseku pouze snížena rychlost na 100 km/h.