Zájem o elektromobily není v současné době v Německu příliš valný. Vyplývá to z červencové statistiky úřadu KBA. Podíl obou kategorií elektrických vozidel (tedy čistých bateriových a plug-in hybridů) v součtu poklesl z loňských téměř 26 procent na nynějších 19,1. Jedná se dokonce o horší výsledek, než jaký byl tržní podíl těchto vozů na celkovém německém trhu v červenci roku 2022.
Hlavní příčinou malého zájmu zákazníků o elektromobily bylo ukončení finančních pobídek na jejich pořízení a také stále příliš vysoká cena tohoto typu automobilů v porovnání s těmi, které pohánějí spalovací agregáty. Jejich prodeje naopak rostou – těch se zážehovými motory meziročně o více než šest procent a těch se vznětovými jednotkami dokonce o devět procent.
Nejžádanějším čistým elektromobilem na německém trhu v červenci byla tradičně Tesla Model Y se zhruba 1900 registracemi. Ale již na druhou pozici se dostala Škoda Enyaq, která zaostala zhruba o dvě stě kusů. Třetí pak skončila Cupra Born.
Jelikož jsou poměrně úspěšné i další modely značek koncernu Volkswagen (v první desítce se nalézají ještě Volskwageny ID.4 a ID. 5, Audi Q5 e-tron a těsně za ní například Volkswagen ID.7 a ID.3) je zjevné, že právě tento výrobce je jedničkou na trhu. Jeho podíl je téměř 36 procent. Druhé BMW dosáhlo na 13 a třetí Mercedes na 11. Tesla je až čtvrtá s podílem 9 procent.