Do poměrně podřadných rolí odsoudila letos značka Tesla své konkurenty v oblasti elektromobility. Zatímco tato americká automobilka za dvě třetiny letošního roku zaregistrovala do provozu u českých úřadů 2113 svých elektromobilů, bilance tuzemské Škody auto je jen zhruba čtvrtinová. Na tuzemskou Škodu se navíc dotahují i další výrobci. Konkrétně například Volvo, které už ztrácí jen osm vozů (557 versus 549).
Příliš vzdáleno od Škody už není ani Hyundai, které se dostalo na 400 prodaných elektrických vozů.
V samotném srpnu, kdy podíl elektromobilů na celkovém objemu trhu dosáhl podle statistiky Svazu dovozců automobilů činil 4,57 procenta, žebříček nejúspěšnějších značek opět ovládla Tesla, která si připsala 155 registrací. Za ní následovaly Volvo (95), Volkswagen (85) a až čtvrtá byla Škoda (84). Pokud k čistým elektromobilům připočítáme i prodané plug-in hybridy, tak dospějeme k celkovém podílu elektrických vozidel na našem trhu 7,3 procenta.
Letošek je prvním rokem, kdy se elektromobilita v trochu významnějších počtech projevuje i na registracích lehkých užitkových vozidel. Celkem se jich do provozu od ledna do konce srpna zaregistrovalo 321, což znamená podíl přes dvě procenta. Jasnou jedničkou v tomto segmentu je značka Ford, která má podíl 45 procent.