Společnost Scandinavian Airlines (SAS) oznámila, že jeden z jejích letů musel nouzově přistát poté, co z jídla jednoho z cestujících během letu vyběhla myš. O bizarní situaci informuje BBC, The Guardian a další servery.
Letadlo letělo z norského hlavního města Osla do španělské Malagy a bylo nuceno nouzově přistát v dánské Kodani.
Flight diverted after passenger finds live mouse in meal https://t.co/x7pXbmogiP
— BBC News (World) (@BBCWorld) September 20, 2024
BBC cituje mluvčího aerolinek Oysteina Schmidta, že odklonění letu bylo v souladu s postupy společnosti. Myš, která nečekaně vyběhla z krabice s jídlem, podle něj představovala pro let bezpečnostní riziko. Cestující tohoto letu byli později přepraveni do Malagy jiným letadlem.
Letecké společnosti obvykle uplatňují přísná omezení týkající se hlodavců na palubách letadel, aby se zabránilo prokousání elektrického vedení.
„Toto se stává velmi zřídka,“ řekl pan Schmidt. „Pro takové situace jsme zavedli postupy, které zahrnují také kontrolu u našich dodavatelů, abychom zajistili, že se to nebude opakovat.“
Cestující Jarle Borrestad zažil incident na vlastní kůži. BBC řekl, že myš utekla z krabice s jídlem, kterou otevřela žena sedící vedle něj v letadle. Borrestad uvedl, že situace byla velmi klidná a že lidé „nebyli vůbec vystresovaní“. Přiznal však, že si přes kalhoty přehodil ponožky, aby mu myš nezalezla pod nohavice.
Borrestad řekl, že let byl sice odkloněn, ale cesta se tím prodloužila jen o několik hodin.
Neplánovaná přistání způsobí i lidé
Jedná se o druhý cestovní incident spojený s hlodavci během jednoho týdne. Vlaková doprava v jižní Anglii musela být ukončena uprostřed cesty poté, co se do vagonu dostaly dvě veverky. Jednu z nich nešlo z vlaku dostat.
Podobné incidenty se ovšem děly i dříve. V roce 2017 se na letišti Heathrow nepodařilo vzlétnout letu společnosti British Airways směřujícímu do San Franciska poté, co byla na palubě spatřena myš. Po čtyřhodinovém zpoždění se podařilo najít náhradní letadlo. The Guardian píše, že to společnost BA stálo přibližně 250 000 liber (přibližně 7,5 milionu korun).
Neplánovaná přistání nejsou vždy způsobena technickými nebo bezpečnostními problémy. Někdy za ně mohou cestující. V loňském roce byl let společnosti United Airlines směřující z Houstonu do Amsterdamu odkloněn do Chicaga. Neukázněný cestující business třídy přerušil let, protože údajně nebylo k dispozici jeho vybrané jídlo. V roce 2017 bylo letadlo společnosti Qatar Airways nuceno přistát uprostřed letu poté, co žena zjistila, že její manžel má milenku.