Zhruba takový dojezd čistě na elektřinu jako před lety nabízela první generace modelu Nissan Leaf má nyní představená plug-in hybridní verze vozu Audi A3. Oficiální homologovaný dojezd tohoto vozu je 143 kilometrů v režimu WLTP.
Stejně jako v dalších nyní na trh přicházejících modelech koncernu Volkswagen je v podlaze vozu integrována baterie s kapacitou 25,7 kWh. Využitelných je přitom 19,7 kWh.
Audi bude tento vůz nabízet ve dvou výkonových variantách, přičemž elektromotor spolupracuje vždy se čtyřválcovou přeplňovanou zážehovou patnáctistovkou. Slabší verze, která má systémový výkon 204 koní, spotřebovává na sto kilometrů pouze 0,3-0,4 litrů benzínu a k tomu 14,6 – 16,2 kWh elektřiny. Výkonnější verze má výkon 272 koní a spotřebu rovněž 0,3-0,4 litru benzínu a 15,6-16,6 kWh.
Prvně jmenovaná varianta má označení 40 TFSI-e, druhá pak 45 TFSI-e. S modelem 40 TFSI-e se lze rozjet na maximální rychlost 225 kilometrů v hodině a zrychlení z nuly na sto trvá 7,4 sekundy. Silnější provedení jede až 237 kilometrů v hodině a zrychluje na stovku během 6,3 sekundy. S oběma lze s výhradním zapojením elektromotoru až 140 kilometrů v hodině
Nespornou výhodou tohoto plug-in hybridního agregátu Volkswagenu je schopnost dobíjení stejnosměrným proudem výkonem až 50 kW. Díky tomu lze baterii z 10 na 80 procent nabít během půl hodiny. Nabíjení z wallboxu výkonem 11 kW trvá dvě a půl hodiny.
Obě verze lze již u dealerů objednávat. Ceny modelu A3 Sportback 40 TFSI e* začínají od 1.124.900 včetně DPH, výkonnější verze 45 TFSI e* se sportovnější výbavou stojí od 1.227.900 korun včetně DPH.